سازمان بسیج هنرمندان با صدور پیامی، درگذشت عباس براتی پور شاعر انقلاب و دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان بسیج هنرمندان با صدور پیامی درگذشت عباس براتی پور شاعر انقلاب، دفاع مقدس و اهل بیت علیهم السلام را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

"کلّ نفس ذائقة الموت"

«شاعر و ادیب نام آشنا و پیشکسوت انقلاب و دفاع مقدس، زنده‌یاد استاد عباس براتی پور بعد از سال‌ها مجاهدت فرهنگی و ادبی و با کارنامه‌ای پر افتخار، سرانجام در واپسین روز ماه مبارک رمضان، از عالم خاکی دامن کشید و به شوق دیدار حضرت دوست، به سرای باقی شتافت. سخنور مؤمنی که دلباخته خاندان رسالت و از پیروان صادق مولی الموحدین، علی (ع) بود.

وجه تمایز استاد براتی پور با دیگر شاعران انقلاب اسلامی، تعلق خاطر شدید او به حوزه شعر انقلاب و دفاع مقدس - بخصوص شعر جانباز - بود. چنان که خود بارها و بارها تاکید کرده بود که «هنوز هم نفس جانبازان هستم». دامنه و دایره این تعلق خاطر آن چنان گسترده بود که به همه شعرهای او طعمی از ایثار و شهادت بخشیده بود. شاعر متعهدی که به رغم قرار گرفتن در هشتمین دهه عمر پر برکت خویش، همچنان حضوری بانشاط و فعال در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی داشت.
وی از فردای پیروزی انقلاب تا واپسین سال‌های عمر خویش به واسطه مدیریت جلسات ادبی حوزه هنری که چهارشنبه‌ها تشکیل می‌شد و اداره جلسات سالانه دیدار شاعران با رهبر انقلاب، حضوری فعال و تأثیرگذار در عرصه شعر و ادبیات انقلاب اسلامی داشت.
زنده یاد براتی پور از نسل شاعران معلم بود، و به همین اعتبار شاعری فروتن، بی‌تکلف، ساده و صمیمی که با اخلاص تمام سال‌های گران‌بهای عمر خویش را با سرودن اشعار انقلابی و ارزشی، صرف تلاش برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمود.

سازمان بسیج هنرمندان درگذشت آن ادیب مؤدب را که به راستی الگوی ادب و اخلاق و نجابت بود، به خانواده بزرگوار و مکرم ایشان و جامعه ادبی کشور تسلیت عرض نموده، از آستان حضرت دوست برای آن عزیز سفرکرده، آمرزش و آرامش الهی، و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر و شکیبایی آرزومند است.»