اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی گفت: اشتغال ایجاد شده در استان ۱۳ درصد از برنامه هدفگذاری بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید امیدی افزود: بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ شغل در استان مرکزی ایجاد شده و هدفگذاری برنامه اشتغال امسال نیز حدود ۱۱ هزار شغل است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در مجموع سال گذشته وضعیت آرامی در بخش کار و تولید و تعاونی‌ها داشت و بسیاری از مشکلات سال‌های قبل گره‌گشایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: به طور قطع در کنار رونق تولید، رونق اشتغال ایجاد می‌شود و در این خصوص همه تلاش‌ها در استان به کار گرفته شده تا در نهایت، به تحقق شعار سال منجر شود.

امیدی اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۱۲۲ کارگاه فعال در پایان بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی ثبت شد که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته به ۲۳ هزار و ۶۲۲ کارگاه رسید که با افزایش ۲.۲ درصدی همراه بود.

وی تصریح کرد: این مهم منجر به افزایش تعداد بیمه شدگان اجباری از ۲۲۴ هزار و ۴۰۳ نفر در پایان بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به ۲۳۲ هزار و ۵۳۰ نفر در پایان بهمن‌ماه سال گذشته رسید که رشدی معادل ۳.۶۲ درصدی را نشان داد.

امیدی گفت: در جامعه کارگری استان مرکزی علاوه بر حفظ وضعیت موجود، هشت هزار و ۱۲۷ نفر شغل جدید اضافه شد و این در حالی بود که شش هزار نفر هم بازنشسته شدند.

وی به هفته کار و کارگر اشاره کرد و ادامه داد: در این هفته ۴۰۰ ویژه برنامه در استان مرکزی اجرا می‌شود.