بیله‌سوار-مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: خشکسالی امسال بدترین خسارت‌ها را متحمل کشاورزان شده و به محصولات کشاورزی بیله‌سوار آسیب صددرصدی رسانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خدمتی عصر سه‌شنبه با حضور در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: بیشترین میزان غلات استان اردبیل سالیانه از شهرستان بیله سوار برداشت می‌شود که خشکسالی امسال بدترین خسارت را طول چندین سال گذشته به مردم متحمل شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۱۵ هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت دیم در شهرستان بیله‌سوار افزود: به علت خشکسالی در این منطقه، ۹۰ هزار هکتار از زمین‌های زیر کشت گندم در این شهرستان دچار خشکسالی شدید و آسیب صدرصدی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با بیان اینکه طبق برآوردها خشکسالی بی‌سابقه امسال به دیم‌کاران بیله‌سواری، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت زده است، ادامه داد: امیدواریم تمهیدات لازم برای ترمیم این خسارت‌ها انجام شود.

خدمتی به خسارات سیل و تگرگ اخیر به مزارع و باغات اشاره کرد و افزود: سیل به ۶۰۰ هکتار از باغات شهرستان گرمی و ۲۰ هزار هکتار از مزارع خسارت وارد کرده است که برآورد میزان دقیق خسارت در حال بررسی است و پس از نهایی شدن جبران خسارت‌ها پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه «زیوه» و «قره آغاج» متحمل بیشترین خسارت سیل شدند، ادامه داد: در اثر جاری شدن سیل راه‌های ارتباطی چندین روستا در این مناطق مسدود شده و بیش از ۴۰۰ رأس از احشام سبک و سنگین روستاییان نیز تلف شد.