بهرام عظیمی از تغییر شخصیت‌های انیمیشن‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت که در یکسال گذشته از تلویزیون پخش می‌شود، ‌خبر داد.

خالق شخصیت‌های انیمیشن‌های آموزشی بهینه‌سازی به خبرنگار مهر گفت: "کاراکترهای اصلی این انیمیشن دو خانواده جدید هستند که یکی از آنها پنج شخصیت دارد شامل گلی‌خانم مادر و چهار پسر به نام آرمین، آرین، آرمان و آبتین که هر کدام شغل و خصوصیات اخلاقی خاص دارند. پسران این خانواده 25 تا 45 ساله و مجرد هستند و گلی خانم برای آنها دنبال همسر می‌گردد."

عظیمی در ادامه افزود: "شخصیت‌های دیگر این کارتون همسایه این خانواده به نام دکتر جمشید سالم است که شغل گچکاری داشته و دختری به نام باران هم دارد. این دو خانواده مبحث 19 مقررات ملی ساختمان و تبصره 13 با موضوع سوخت و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را برای مخاطب بیان می‌کنند."

این هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست با بیان اینکه انیمیشن ها به سفارش سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ساخته می شود، گفت: "ریتم کارتون طرح شده، اکشن کار بیشتر از گذشته است و دوبلورهای کارتون نیز تغییر کرده اند و کار صداگذاری در انجمن گویندگان جوان انجام می شود."

وی در پایان گفت: "کارگردان این مجموعه حمید علیخانی است و طراح کاراکتر و نویسنده خودم هستم، مجری طرح نیز موسسه نسل اندیشه سبز است. تیزرهایی که از این انیمیشن پخش می شود با دفعات قبل متفاوت است و با یک فیلم ترسناک آغاز و به زودی از شبکه‌های سیما پخش می شود."