بوشهر- بخشدار کاکی خواستار توجه به مشکلات این بخش شد و مشکل آب بخش کاکی باید به صورت ریشه‌ای حل شود و حل مشکل به صورت موقت فقط مسکن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن حیدری ظهر سه‌شنبه در نشست با رئیس اداره آب و فاضلاب بخش کاکی با تاکید بر ضرورت احداث آب شیرین کن جهت تأمین آب بخش کاکی اظهار داشت: بخش کاکی دارای چهار روستای ساحلی با ظرفیت بسیار بالا می‌باشد که هیچ استفاده‌ای از این ظرفیت‌های عظیم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه احداث آب شرین کن تنها چاره حل بحران آب کاکی است افزود: این روستاهای ساحلی پایه مطالعاتی خوبی برای احداث آب شیرین کن جهت تأمین آب شرب دهستان کبگان هستند. هرچند یک دستگاه آب شیرین کن در گلستان و لاور احداث شده است اما منبع ذخیره آن ظرفیت کافی را ندارد.

بخشدار کاکی عنوان داشت: با احداث یک واحد دیگر ظرفیت بیشتر می‌شود و می‌توان دهستان کبگان را از سهمیه آب خط کوثر بی نیاز و این سهمیه را به شهرهای کاکی و بادوله اضافه کرد که بحران اساسی وجود دارد.

وی با اشاره به سهمیه کاکی و بادوله از خط آبرسانی کوثر افزود: در حال حاضر سهمیه شهرهای بادوله ۳۰۰ متر مکعب و کاکی هزار و ۷۰۰ مترمکعب از خط آبرسانی کوثر است که این سهمیه اندک برحسب سرشماری ۱۳۹۵ بوده و این اصلاً منطقی نیست و نسبت به جمعیت و منابع آب‌های زیر زمینی جهت تأمین آب این بخش خیلی کم است.

حیدری اظهار کرد: فقط تنها هفت هزار نفر جمعیت مهاجر در این بخش سکونت دارند که خدماتی مشابه شهروندان عادی دریافت می‌کنند.

بخشدار کاکی تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها آمادگی پشتیبانی در مساله آب شرب را دارند هرچند قانون اجازه هزینه کرد در حوزه آب، برق، مخابرات و … را به آنها نمی‌دهد.

وی از جلسات و پیگیری‌های مستمر با آب و فاضلاب و سپاه پاسداران انقلاب استان خبر داد و گفت: به لطف خدا با پیگیری‌های جدی اعتبار و مجوز یک حلقه چاه جدید و کف شکنی یک حلقه چاهی که از مدار خارج بودند دریافت شده که به زودی با ورود این ۲ حلقه چاه به مدار تأمین آب شرب، تا حدودی مشکلات فعلی حل می‌شود.

حیدری تاکید کرد: این اقدامات جدید و پیگیری‌ها، لازم اما کافی نیست و باید به صورت اساسی بحران آب در کاکی حل شود.