اصفهان-رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان‌ گفت:به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان دهمین نشست شیوه ما مردمان «از ابن‌سینا تا خواجه نظام‌الملک» سه شنبه برگزار می‌شود.

علی عطریان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان دهمین نشست شیوه ما مردمان «از ابن‌سینا تا خواجه نظام‌الملک» با سخنرانی دکتر قاسم پور حسن هر عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: دکتر پور حسن به خواجه نظام الملک و به دورانی که خواجه نظام الملک صدارت و صدراعظم دولت بسیار مهم سلجوقی را دارا بوده است اشاره می‌کند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: همچنین در این سخنرانی‌ها مقطع زمانی که سلاجقه از دیوار چین تا مدیترانه را تحت سیطره خود داشته‌اند و زمانی که به‌نوعی اصفهان پایتخت بوده، مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: این نشست امروز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ دقیقه در سالن همایش کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود. ورود برای عموم آزاد است و امید است علاقه‌مندان و به‌ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رشته‌های فلسفه، حکمت، تاریخ، ادبیات و علوم سیاسی و دیگر رشته‌های انسانی در این برنامه سخنرانی مشارکت و از نظرات و راهبردهای این استاد برجسته بیشترین بهره‌گیری را داشته باشند.

عطریان با بیان اینکه رویکرد محوری برنامه سخنرانی است، افزود: درواقع با تحلیل کتاب سیاست‌نامه و اندیشه‌های خواجه نظام الملک می‌توانیم با ترسیم راهبردی مشخص به‌نوعی وضعیت اجتماعی فرهنگی و فکری کلی آن زمان دسترسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ملکشاه سلجوقی و خواجه نظام الملک از سردمداران زمان خود هستند، عنوان کرد: خواجه نظام الملک کتاب سیاست‌نامه یا سیرالملوک را از خود به‌جای گذاشته است.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: دکتر پور حسن قصد دارد رجوع کند و به واکاوی دوران زندگی خواجه نظام الملک و تأثیراتی که دوران سلجوقی در قرن چهارم و پنجم در ایران و بخصوص در اصفهان داشته و درواقع قصد دارد به دوران طلایی پایتخت اصفهان بپردازد.