همدان- استاندار همدان گفت: مشکلات با همفکری، انسجام و وحدت نمایندگان، مدیران و ائمه جماعات برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر سه‌شنبه در نشست هم اندیشی استاندار همدان، نماینده ولی فقیه در استان با ائمه جمعه، مجمع نمایندگان و فرمانداران استان همدان، اظهار کرد: دومین جلسه مشترک در شهرستان تویسرکان برگزار شد و مقرر شد پنجشنبه اول هرماه در یک شهرستان این نشست برگزار شود.

وی افزود: در این نشست‌ها مسائل و مشکلاتی که ائمه جماعات، نمایندگان و مدیران مطرح خواهند کرد با همفکری، انسجام و وحدت برطرف خواهد شد.

استاندار همدان متذکر شد: مدیران با جدیت تمام مهار تورم و افزایش تولید که از منویات رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهور است را دنبال کنند و آنچه پیش بینی شده است به عنوان برنامه سه ساله در طول سال پیگیری شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: مصوبات سفر رئیس جمهور در سال ۱۴۰۱ برای شهرستان تویسرکان هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بوده است که برای تکمیل پروژه‌های سد خرمرود، تکمیل پست برق، مقاوم سازی شبکه توزیع، تکمیل ایستگاه راه آهن بابا کمال اختصاص داده شده است.

وی به ایمنی راه‌های مواصلاتی و شریانی، تکمیل و تجهیز راه‌های روستایی، رفع نقاط حادثه خیز با ۶۹ میلیارد تومان اعتبار اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های بخش کشاورزی با هدف اجرای عملیات آبخیزداری و توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی، تجهیز و نوسازی اراضی روستایی و کشاورزی و بسیاری از عناوین دیگر است که ۱۶۴ میلیارد تومان برای آنها اعتبار دیده شده است.

وی تصریح کرد: بازسازی تأسیسات خسارت دیده از سیل ۱۳۹۸ که اعتبار آن ۲۶ میلیارد تومان است، تکمیل شبکه اصلی و فرعی فاضلاب شهرستان تویسرکان با ۳۰ میلیاردتومان، مجتمع‌های آبرسانی روستایی با ۲۳ میلیارد تومان، تکمیل مجموعه ورزشی بانوان تویسرکان و مجموعه کارگران و سالن باستانی با اعتبار مصوب ۱۷ میلیارد تومان و موضوعاتی مانند تجهیز و تکمیل مدارس با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان، آبرسانی به تویسرکان از سد سرابی با ۸ میلیارد تومان و تجهیز کارگاه فنی و حرفه‌ای با ۹ میلیارد تومان از دیگر موارد بوده است.

استاندار همدان یادآور شد: تکمیل سد خرمرود با اعتبار مصوب ۵۰۰ میلیارد تومان و تکمیل پست برق ناحیه صنعتی تویسرکان دو با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و مقاوم سازی شبکه برق روستایی با ۷ میلیارد تومان که با پیگیری فرماندار تویسرکان و مدیران شهرستانی بخشی از آن در سال گذشته مصوب شده است و بخش عمده آن در سال جاری و باقیمانده در سال ۱۴۰۳ محقق خواهد شد نیز بخش دیگری از این اعتبارات است.