سمنان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه پنج هزار فرصت شغلی در استان مهیا است، گفت: جویندگان کار می‌توانند به ۱۹ دفتر کاریابی سراسر استان مراجعه کنند.

جعفر کاشانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه بیش از پنج هزار فرصت شغلی در سامانه‌های کاریابی‌های استان سمنان ثبت شده است، ابراز کرد: این آمادگی وجود دارد که به محض مراجعه افراد جویای کار، به چند فرصت شغلی معرفی شده و بتوانند بسیار سریع در مشاغلی که مناسب شأن باشد، مشغول به کار شوند.

سامانه مذکور در واقع برای جستجوی شغل است که در سراسر کشور راه اندازی شده و نیاز به برخی تغییرات داشته که بنا است این موضوع اعمال و سپس در اختیار تمام مردم قرار بگیرد، ابراز کرد: سابقاً دسترسی وجود داشت اما سامانه برای اعمال تغییرات فعلاً از دسترس خارج شده اما به زودی در اختیار قرار خواهد گرفت.

استان سمنان ۱۹ کاریابی دارد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه جویندگان کار می‌توانند به ۱۹ دفتر کاریابی سراسر استان مراجعه کنند و یا از خدمات دو کاریابی مجازی استان فعلاً بهره بگیرند، گفت: فرصت‌های شغلی مورد نظر جوانان در این سامانه‌ها وجود دارد و اگر تمایلی به اشتغال وجود داشته باشد، این امر صورت می‌گیرد.

کاشانی با بیان اینکه پنج هزار فرصت شغلی در استان وجود دارد که جوانان ما از همان امروز می‌توانند در آن فعال شوند، بیان کرد: برخی موارد افراد مراجعه کرده و فرصت شغلی مورد نظرشان نباشد در نتیجه امکان دارد که یافتن شغل برای این افراد قدری طول بکشد.

وی با بیان اینکه نیاز استان سمنان به نیروی کار هم اکنون بین ۱۰ الی ۲۰ هزار نفر است، بیان کرد: ما در سراسر استان هم نیروی ساده کارگر و اوپراتور و هم نیروی ماهر کمبودهایی را داریم که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا نیاز کارفرمایان در سراسر استان پاسخ داده شود.