اردبیل- رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی گفت: مردم نباید در مقابله و پیشگیری از اعتیاد منتظر اقدامات دولتی باشند بلکه باید خودشان پای کار بوده و با این پدیده شوم مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نبی ظهر چهارشنبه در مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی کشور استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری اردبیل اظهار کرد: «مجمع خیرین یاریگران زندگی» در استان‌های بزرگی همچون خراسان رضوی، گیلان، گلستان، هرمزگان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد و البرز این مجامع را تشکیل داده که مهمترین اقدام این تشکل ایجاد اشتغال پایدار برای رهایی یافتگان از دام اعتیاد است.

وی با اشاره به اینکه عزت، غیرت و تعصب یک فرد گرفتار شده در دام اعتیاد با این پدیده شوم به یکباره زیر سوال می‌رود، تصریح کرد: ما در مجمع ملی خیرین یاریگران زندگی کشور با حفظ کرامت این معتادان تلاش می‌کنیم با شناسایی آنها نه تنها زمینه پایداری عزت و احترام آنها را در جامعه فراهم کنیم بلکه با ایجاد اشتغال و بازگرداندن هویت آنها، برای همیشه آنها را از این دام نجات دهیم.

نبی با بیان اینکه مقابله و پیشگیری از اعتیاد نباید محدود به اقدامات دولتی باشد، افزود: مردم خودشان باید در این زمینه پای کار بوده و با ساماندهی مجامع مردمی بتوانند در پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز اقدام کنند.

نبی اردبیل را قطعه‌ای بزرگ از ایران معرفی کرد و گفت: امروز در این مجمع با اعضا پیمان یاری می‌بندیم تا به صورت هدفمند در راستای کاهش این آسیب بزرگ اجتماعی گام برداریم و بتوانیم در سه مرحله پیشگیری، مقابله و درمان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی بیان کرد: اینکه مردم بنشینند و منتظر مصوبه و بودجه دولتی باشند، اقدامی قابل قبول نیست و مردم باید خود با احساس مسئولیت و عرق ملی و وطنی در ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد وارد میدان عمل شوند.

نبی اشتغال بهبودیافتگان را مهمترین گام در عزت‌آفرینی و بازیابی هویت معتادان اعلام کرد و گفت: ایجاد اشتغال و به کارگیری این افراد باید جز مسئولیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین باشد تا آنها بتوانند با تأمین معاش حلال برای خانواده‌های خود، کمتر به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده شوند.