اراک- مدیرکل استاندارد استان مرکزی از صدور هزار و ۶۳۵ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در سال گذشته خبر داد.

سید سعید میرنظامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبیین ضرورت استاندارد سازی آسانسورهای تمامی اماکن عمومی و خصوصی به منظور پیشگیری از خطرات جانی و احتمالی برای شهروندان افزود: با پیگیری کارشناسان اداره کل و با در نظر گرفتن ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مبنی بر ورود کارشناسان استاندارد به تمامی اماکن به منظور بررسی وضعیت آسانسورهای این اماکن و در صورت لزوم، پلمب و استاندارد سازی آنها در فروردین ماه ۱۴۰۱ دریافت شد.

وی عنوان کرد: مطابق با تبصره ۱ ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد در انجام وظایف قانونی خود به عنوان ضابط دادگستری محسوب می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: با برگزاری جلساتی با شرکت‌های بازرسی آسانسور فعال در سطح استان، مقرر شد آسانسور تمامی اماکن عمومی و خصوصی مورد ارزیابی و بازرسی قرار گیرند.

میرنظامی بیان کرد: در خصوص اماکن فاقد استاندارد اولیه و ادواری، اخطاری مبنی بر استاندارد سازی به مالکین، بهره برداران، مدیران ساختمان‌ها با مهلت معین داده شد، و پس از پایان مهلت مقرر در صورت عدم اقدام لازم به منظور دریافت تاییدیه ایمنی، آسانسور توسط شرکت بازرسی پلمب شد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ آسانسور در اماکن عمومی و خصوصی پلمب شده که در این بین می‌توان به پلمب آسانسورهای مجتمع‌های تجاری پر تردد واقع در شهر اراک اشاره کرد.