اردبیل- مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ۳۱۲ هزار و ۹۹۲ راس دام سنگین و سبک طی یک سال گذشته در اردبیل پس از انجام فرآیندهای بازرسی بهداشتی وارد چرخه مصرف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهلول تکلوی ظهر پنجشنبه در جلسه تشریح عملکرد سال گذشته اداره کل با بیان اینکه اصلی‌ترین فعالیت دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی است، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۱۲ هزار و ۹۹۲ رأس دام سنگین و سبک و ۱۸ میلیون و چهار هزار و ۵۵۴ قطعه طیور در کشتارگاه‌های دام و طیور استان ذبح و پس از انجام فرآیندهای بازرسی بهداشتی وارد چرخه مصرف شد.

وی با اشاره به از ارجاع ۴۶۶ پرونده کشتار غیرمجاز دام به مراجع قضائی افزود: حدود ۲۳۷ تن و ۶۶۹ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی آلوده، غیربهداشتی و تاریخ منقضی در مناطق مختلف استان اردبیل ضبط و امحا شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از پلمب ۳۲ مرکز عرضه فرآورده خام دامی در این استان خبر داد و بیان کرد: دامپزشکی استان همواره تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی درست فرآورده‌های خام دامی سالم، مطمئن و بهداشتی وارد بازار مصرف شده و در دسترس مردم قرار بگیرد.

تکلوی با اشاره به فعالیت ۱۷ باب کشتارگاه صنعتی و سنتی تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در نقاط مختلف استان اردبیل، خاطرنشان کرد: در تمامی این کشتارگاه‌ها ناظرین بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ذبح شرعی مستقر بوده و تمامی مراحل کشتار با دقت و حساسیت خاص رصد و پایش می‌شود.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم شهروند ناظر دامپزشکی همیار خادمان خود در مجموعه دامپزشکی استان باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی و کشتار غیرمجاز دام مراتب را به شماره‌های ۱۵۱۲ و ۳۳۳۹۴۸۰۰ اطلاع دهند.