قزوین- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مجموع تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین تا به امروز ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رجحانی ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین اظهار کرد: مجموعه مدیریتی استان قزوین دنبال این بود تا از سفر ریاست جمهوری به عنوان بستری برای حل مشکلات مهم استان استفاده کند.

وی افزود: با نگاهی به مصوبات سفر و حج بالای آن به راحتی می‌توانیم بگوییم که بیستمین سفر رئیس دولت سیزدهم به بستر و فرصتی برای جهش استان قزوین تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ۱۰ هزار و هفتصد میلیارد تومان مصوبات ریالی و ۲۵۰ میلیون یورو مصوبات ارزی این سفر بوده است، بیان کرد: مجموع این اعتبارات به همراه تسهیلات مصوب شده نزدیک به چهل هزار میلیارد بوده است.

وی با بیان اینکه مقایسه این مصوبات با استان‌های هم سطح قزوین قابل قیاس نیست، تصریح کرد: این رقم قابل رقابت با مصوبات استان‌های بزرگی همچون خراسان رضوی است.

رجحانی ادامه داد: بستر و نتیجه تصمیمات خیلی امیدوار کننده و برای توسعه استان مؤثر بوده است.

وی بیان کرد: سفر در هفت اردیبهشت انجام شد و تا طی مراحل اداری، مصوبات تقریباً مردادماه ابلاغ شد و امروز گزارشی از عملکرد ۹ ماهه استان در قبال مصوبات خواهیم داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: اعتبارات مصوبات ریالی سفر ریاست جمهوری از سه منبع سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، بخشی از سهم بودجه استان و در نهایت بخشی نیز از سهم خود دستگاه‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی از تخصیص به استان یک هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: تا به امروز از سهم بودجه استان قزوین نیز ۶۰۰ میلیارد تومان به محقق شده است.

رجحانی عنوان کرد: مجموعه تخصیص اعتبارات تا به امروز ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه پروژه‌های عمرانی شاخص در استان قزوین تقریباً فعال است، تاکید کرد: قبل از این سفر و در شروع دولت سیزدهم بخش زیادی از پروژه‌های استان متوقف بود.