قزوین- جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: باید با تبیین و بیان کردن مسائل و با ایستادگی در برابر حرکت‌های انحرافی نقش روحانیت و مرجعیت را به این مردم بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین طیبی فر روز شنبه در همایش راوی ۶ ویژه روحانیون استان قزوین که به همت تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه افراد بصیر از نظر امیرالمومنین کسانی هستند که وقتی مطلبی را می‌شنوند اهل تفکر هستند، اظهار کرد: این افراد به تاریخ نگاه کرده و از تاریخ عبرت می‌گیرند.

وی افزود: در طول تاریخ در سخت‌ترین شرایط که مستکبرین و اندیشه‌های گوناگون نحله ای به دنبال ضربه زدن به کشورهای اسلامی بودند هیچ قشری به اندازه روحانیت در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی مقاومت نکرده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: روحانیت همواره یک پشتوانه ملی و مذهبی در این کشور داشته و در کنار مردم بوده‌اند و در همین راستا گاهی با یک اشاره یک امپراطوری را به زانو در می‌آوردند.

وی بیان کرد: دشمن در طول تاریخ اثر این جایگاه مردمی مراجع تقلید را در دوره‌های مختلف از جمله در دوره ناصرالدین شاه و در ماجرای تنباکو دیده است.

حجت‌الاسلام طیبی فر تاکید کرد: ماجرای مشروطه و شیخ فضل الله نوری نیز انتقام سیلی بود که انگلیسی‌ها در ماجرای تنباکو از مراجع خورده بودند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی حرکتی توسط یک روحانی و مرجع تقلید بود که با ایستادگی در برابر دشمن زلزله‌ای سیاسی ایجاد کرد که امروز نتایج آن را می‌بینیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: روزی دین به عنوان افیون ملت‌ها تبلیغ می‌شد اما امروز همین دین موتور محرکه جامعه اسلامی و آزادی خواه دنیا شد و این بیانگر نقش محوری روحانیت است.

وی بیان کرد: باید با تبیین و بیان کردن مسائل و با ایستادگی در برابر حرکت‌های انحرافی نقش روحانیت و مرجعیت را به این مردم بشناسانیم.

این مسئول تصریح کرد: روحانیت در برابر همه اندیشه‌هایی که از سوی دشمن به سمت مردم روانه شده ایستاده و باید این نقش مهم را باور کنیم.

وی بیان کرد: معنای توحید ربوبی این است که اراده هیچ انسانی حتی معصوم ما فوق اراده خدا نیست و تنها اراده خدا است که بر اساس مصلحت و خیر بشر حکومت می‌کند.

حجت‌الاسلام طیبی فر با اشاره به اینکه در اسلام فرمانروایی در کار نیست و حکومت اسلام حکومت قانون است، تصریح کرد: حکومت ولایت فقیه حکومت فرد نیست بلکه حکومت فقه به معنای اعم است.

وی با بیان اینکه جایگاه ولایت فقیه شاه کلید نظام جمهوری اسلامی است، ادامه داد: انحصار ریاست و فرماندهی از آن خدا است و ولی فقیه مجری حکم خدا است.