رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی گفت: همایش آموزش علوم پزشکی امسال تغییری نسبت به گذشته دارد که در آن جایزه تداوم در حیطه دانش پژوهی آموزشی به برگزیدگان اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر آئین محمدی در نشست خبری معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: بیست و چهارمین همایش آموزش علوم پزشکی در روزهای ۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل همایش‌های رازی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور ۳ هزار نفر برگزار می‌شود.

وی افزود: ۲۰ نفر از اساتید حوزه آموزش پزشکی و یادگیری از ۱۰ کشور دنیا در این همایش حضور می‌یابند.

محمدی گفت: ۱۰ سمپوزیوم که مسائل آموزش پزشکی در آن بررسی می‌شود به صورت همزمان با ۱۶ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که در آن آخرین یافته‌های حوزه آموزش و یادگیری بررسی می‌شود. ۱۳ برنامه نیز به صورت موازی در همایش ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: در شانزدهمین جشنواره شهید مطهری نیز فرآیندهای برتر آموزشی مورد تقدیر قرار می‌گیرند. ۵۰۰ فرآیند برتر آموزشی در جشنواره‌های دانشگاهی رتبه کسب کرده و به جشنواره کشوری ارائه شدند که از میان آنها ۱۸ فرآیند برتر معرفی و تقدیر می‌شوند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی گفت: در پنجمین دوره جشنواره ایده‌های نوآورانه دانشجویی نیز از میان ۶۰۰ ایده‌ای که ارائه شده تعداد ۶ ایده برتر معرفی خواهند شد. همچنین در این دوره ۴ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی به عنوان دانشجو پژوهشگر برتر معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به جایزه تداوم در آموزش علوم پزشکی گفت: فرآیندهای برتری که در مدت ۵ سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی به کار گرفته می‌شدند و رتبه کسب کرده بودند در جشنواره امسال به عنوان فرآیند برتر جایزه تداوم را به خود اختصاص می‌دهند. ۳۳ جایزه تداوم دانش پژوهی به این برگزیدگان اعطا می‌شود.