کرج- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر در کشوری بنا باشد تورم لجام‌گسیخته مهار شود چاره ای به جز تولید بالا نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی صبح سه‌شنبه در مراسم هفته بسیج کارگران و کارخانجات و روز جهانی کارگر که در یکی از شرکت‌های صنعتی برگزار شد، اظهار کرد: در پایان هفته کارگر و آغاز هفته معلم هستیم که هر دوی این مناسبت را تبریک عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: اینجا تنها یک کارگاه و کارخانه نیست، بلکه یک‌محیط دانشگاهی است، چراکه مکان پژوهش، دانش‌افزایی بوده و خروجی مهارت تبدیل به تولید شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: اگر در کشوری بنا باشد تورم لجام‌گسیخته مهار شود چاره‌ای به جز تولید نداریم.

وی با بیان اینکه باید تولید توأم با کیفیت و کمیت باشد، خاطرنشان کرد: تولید با کیفیت هزینه زندگی مردم را کاهش می‌دهد.

مرتضوی گفت: یکی از دغدغه این روزهای مردم که در مجلس نیز مطرح شد، بحث کیفیت پایین محصولات و قیمت بالا بود.

وی اظهار کرد: با تفکر بسیجی می‌توانیم محصولات با کیفیت تر را با تیراژ بالا تولید کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در هفته کارگر باید از تقدیر و تشکرهای زودگذر بگذریم و به سه موضوع اصلی از جمله منزلت این قشر بپردازیم.

وی بیان کرد: در آموزه‌های دینی به حفظ منزلت کارگر توجه ویژه‌ای شده و معصومین به این امر تاکید فراوان داشتند.

مرتضوی تصریح کرد: بنا بر روایات پیامبر (ص) همانگونه که به مقام کارگر احترام داشتند، بیکاری را مذمت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز به تأسی از معصومین در دیدار اخیر با کارگران از جملات و کلمات والایی در توصیف جامعه کارگری استفاده کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایشان کارگران را ستون فقرات تولید کشور اعلام کردند و به صورت تلویحی به این نکته تاکید داشتند که باید هوای این قشر را داشتند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری به بحث معیشت کارگران تأکید داشتند و فرمودند که کارگران از درآمد تولید بهره‌مند شوند.

مرتضوی با اشاره به کارگر وسیله تولید و ابزار تعالی است، بیان کرد: نباید کسی سوءاستفاده از کارگران را برای ثروت‌اندوزی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: برخی از کارفرمایان حداقل حقوق تعیین‌شده در شورای کارگری را حداکثر حقوق می‌دانند در صورتی که این امر اشتباه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: نباید در پرداخت حقوق کارگران تعلل و آنها را با مشکل مواجه کرد.

وی اظهار کرد: دومین مسئله‌ای که برای حفظ کرامت کارگران به آن توجه کرد مسئله مسکن است.

مرتضوی بیان کرد: صنایع بزرگ سعی در مرکزگریزی داشته باشند و با ایجاد خطوط تولید جدید در شهرستان‌های مسکن کارگران را نیز در این مکان‌ها ایجاد کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح‌کرد: دولت نیز طرح‌های مختلفی برای ایجاد مسکن به ویژه برای جامعه کارگری کشور دارد.

وی متذکر شد: برخی به ما خورده گرفتند که آمار اعلامی درباره ایجاد فرصت شغلی صحیح نیست، از مدیران صنایع می‌خواهم تا خبرنگاران را دعوت کرده و اشتغال ایجاد شده را به آنها نشان دهند.

دشمن تمام تلاش خود را در فضای فرهنگی و مجازی کرده است

حمیدرضا الله‌بداشتی، رئیس سازمان بسیج کارگری هم در این جلسه اظهار داشت: هم‌زمان با هفته کارگر از پنجم تا ١١ اردیبهشت ماه برنامه‌های مختلفی از جمله ٢ هزار جلسه تبیینی در حمایت از کارگران برگزار شد.

وی افزود: سازمان بسیج پشتیبان کارگران در کنار وزارت کار، به دنبال حل مشکلات معیشتی، رفاهی، آموزشی و سایر موارد است تا با تسهیل‌گری موانع برداشته شود؛ این سازمان به نیابت از جهادگران اعلام می‌کند که برنامه‌های مختلف برای معیشت کارگران در نظر گرفته است.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به بصیرت کارگران، افزود: دشمن تمام تلاش خود را در فضای فرهنگی و مجازی کرده است تا کارگران را از چرخه تولید و صنعت به سمت اعتراض‌ها بکشاند، اما کارگران نجیب و بصیر با وجود مشکلات معیشتی با عهد و پیمانی که با امام خمینی (ره) بستند، در زیر علم ولایت ثابت قدم ماندند.

وی با تاکید بر اینکه مهارت کارگران و امنیت شغلی جزو مطالبات است، گفت: کمک می‌کنیم، این مسائل محقق شود؛ امروز بسیج به عنوان پشتیبان، ۴۴ سال است که در کنار مردم و بزرگ‌ترین تشکل مردمی و حامی کارگران قرار دارد و برای حقوق کارگران تلاش می‌کند.

الله‌بداشتی افزود: رهبری بر پشتیبانی و حمایت از کارگران تاکید کردند که در راستای تحقق این امر قدم برمی‌داریم؛ موفقیت‌ها در صنعت هوافضا و موشک برگرفته از الگوی اقتصاد مقاومتی و دوران دفاع مقدس است.

وی با بین اینکه اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسیدگی به معیشت کارگران است، گفت: در این امر در کنار این وزارتخانه هستیم.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور خاطر نشان کرد: شعار رهبر معظم انقلاب اسلامی در نام‌گذاری سال، برای ما دستور است که امیدواریم با حمایت یکدیگر بتوانیم حال کارگران را خوش کنیم و منویات رهبری محقق شود.