چهره ماندگار ملی در حوزه غربالگری و پیشگیری از سرطان در کشور، تقدیر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی مهرابی بهار دبیر امور ترویجی و مسئولیت پذیری اجتماعی کنگره ژنومیکس گفت: جایزه مسئولیت اجتماعی کنگره ژنومیکس که به نام مکسا نامگذاری شده است، در راستای سه جایزه اصلی کنگره در حوزه علمی، تجاری سازی و مسئولیت اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه نخستین جایزه مکسا به چهره ماندگار که نقش مهم و مؤثری در عرصه مسئولیت اجتماعی ملی و بین المللی در حوزه‌های غربالگری، پیشگیری از سرطان و مراقبت‌های حمایتی-تسکینی دارد، اهدا خواهد شد، افزود: کسانی که برای این جایزه نامزد شده اند در زمینه غربالگری و پیشگیری نقش مؤثری ملی داشته اند و علاوه بر آن با سازمان بهداشت جهانی و مجامع علمی بین المللی و داخلی همکاری بیشتری داشته اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه مکسا، با بیان اینکه بحث مشارکت اجتماعی تاکنون مغفول مانده بود، بیان داشت: ما باید به دنبال افرادی باشیم که سرمایه اجتماعی خوبی دارند و می‌توانند سرمایه اجتماعی خوبی تولید کنند.

وی گفت: تأسیس خیریه به تنهایی کافی نیست و نیازمند حضور افرادی است که سرمایه اجتماعی تولید می‌کنند.

مهرابی بهار افزود: مهم‌ترین هدف این کنگره در بخش مسئولیت اجتماعی و جایزه مکسا، شناسایی و معرفی الگویی است که در تولید و بسط سرمایه اجتماعی نقش داشته است.

وی با بیان اینکه کمیته فنی و علمی کنگره ژنومیکس کاندیدای جایزه مکسا را انتخاب کرده است، ادامه داد: ملاک انتخاب برای این جایزه علاوه بر بحث آموزش و پژوهش و فعالیت‌های تشخیصی و درمانی، در حوزه‌های مختلف سرطان و نوآوری در این حیطه‌ها، الگوسازی در مسئولیت پذیری اجتماعی است.

قرار است این جایزه هر سال به چهره ماندگار در این حوزه اهداء شود.‌