شیراز-مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از آغاز ثبت نام و پذیرش حوزه‌های علمیه در ۳۱ مدرسه استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ساجدی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: بیش از چهار هزار طلبه در استان فارس مشغول به تحصیل هستند که با توجه به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه امکان جذب یک هزار نفر طلبه جدید در فارس میسر شده است.

وی ادامه داد: فرایند ثبت نام از داوطلبان آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه نیز ادامه دارد البته داوطلبان باید پس از ثبت نام با شرکت در آزمون کتبی و انجام مصاحبه به عضویت حوزه‌های علمیه درآیند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در خصوص شرایط سنی داوطلبان نیز خاطرنشان کرد: در استان فارس دارای پنج مرکز سطح سه در رشته‌های فقه، تفسیر و مشاوره و کلام برخوردار بوده و سن متقاضیانی که از مدرک دیپلم بهره می‌برند برای ورود به حوزه علمیه بایستی کمتر از ۴۸ سال و معدل آنها بالاتر از ۱۴ باشد.

به گفته این مقام مسئول حافظان کل قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه معاف از آزمون کتبی هستند البته افرادی که معدل دیپلم آنها بالاتر از ۱۸ است نیز می‌توانند بدون آزمون کتبی وارد حوزه علمیه شوند. متقاضیانی که تحصیلات دانشگاهی دارند هم معدل آنها باید ۱۷ به بالا باشد.

او با اشاره به اینکه سطح دو معادل کارشناسی، سطح سه معادل ارشد و سطح چهار معادل دکتری است.