اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: تعلیم و تربیت دو بال ترقی و پیشرفت هستند و بدون نظام شایسته آموزشی و تربیتی نمی‌توان به جایگاهی از رشد و شکوفایی رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جواد تقوی عصر شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: روز معلم پیوند تعلیم و تربیت و آمیخته با روح آموزش و آموختن است که در تقارن با شهادت شهید مطهری و علم صفت معلم با شهادت به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه نقش انبیاست و تعلیم و تربیت دو بال ترقی و پیشرفت هستند، خاطرنشان کرد: بدون نظام شایسته آموزشی تربیتی نمی‌توان به جایگاهی از رشد و شکوفایی رسید.

فرمانده انتظامی استان اردبیل ادامه داد: آموزش اساسی و زیربنایی نیازمند معلمی است که راز و رمز تعلیم و تربیت را بداند و خودش الگوی تربیتی برای متعلمین باشد و خود را به صفاتی ارزشمندی بیاراید تا بتواند بر دانش آموزان اثر مثبت گذاشته و نتایج مطلوبی به دست آورد.

سردار تقوی بیان کرد: آنچه که به عنوان تعلیم و تربیت از معلم به دانش‌آموز انتقال می‌یابد، فقط مهارت‌های او نیست بلکه تمام صفات، خلقیات و رفتارهای او به دانش‌آموز منتقل می‌شود.

وی افزود: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در مراحل حساس دانش‌آموز را یاری کند، معلم به عنوان یک الگوی جامع است و دانش‌آموز از رفتار، گفتار و اخلاق خوب و بد معلم سرمشق می‌گیرد بنابراین تأثیرات معلم بر دانش‌آموز بسیار زیاد است.

در این نشست سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز با تبریک هفته معلم افزود: امید است شاهد نسل جدیدی از معلمانی باشیم که پرچمدار عزت و افتخار و ارزش در این سرزمین باشند.

حسین محسنی اظهار کرد: نقطه تلاقی میان جهادگران عرصه امنیت و نظم از یک سو و معلمان تلاشگر در عرصه اندیشه و حیات تلاشی مقدس برای تقویت توان ایران اسلامی در رویارویی با مسائل پیشروی داخلی و خارجی است.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی، پژوهشی و فنی مشترک مابین دانشگاه فرهنگیان و فرماندهی انتظامی استان اردبیل با هدف ارتقای سطح نگرش دانشجو معلمان با کارکرد اجتماعی و پیشگیرانه انتظامی استان و تقویت همکاری‌های علمی و معرفتی میان دو مجموعه امضا شد.