بیرجند-رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: تشییع باشکوه آیت الله شهید سلیمانی نشان پیوند ناگسستنی مردم و روحانیت و عمق مردم داری این عالم بزرگ بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا ادیانی، شنبه شب در مراسم گرامیداشت شهدای اردیبهشت‌ماه در مسجد امام حسین (ع) بیرجند با اشاره به ویژگی‌های آیت الله سلیمانی اظهار کرد: سخن گفتن از این عالمانِ مؤثر و معنوی در زبان بسیار دشوار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با تأکید بر اینکه شخصیت‌های بزرگ را باید عناصر و مولفه‌ها شناخت، بیان کرد: آیت الله سلیمانی از دوران کودکی قرآن را آموخت و این کتاب آسمانی اولین درس زندگی او بود.

ادیانی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دین موجب عقب ماندگی تعریف می‌شد، گفت: در چنان فضایی بسیاری از علمای برجسته چون آیت الله سلیمانی مسیر طلبگی را انتخاب کردند که البته همواره انتخاب این مسیر با زخم زبان‌ها همراه بوده است.

وی با بیان اشاره به اینکه طلاب و حوزه‌های علمیه باید قدرشناس انقلاب اسلامی باشند، اظهار کرد: آیت الله سلیمانی قبل از انقلاب، تلاش زیادی برای پیروزی نهضت امام (ره) داشت ولی شخصیت واقعی ایشان را باید در دوران بعد از انقلاب شناخت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: اولین کلید واژه آیت الله سلیمانی که او را از سایر هم قطاران ممتاز کرد، انقلابی بودن ایشان بود.

ادیانی با تأکید بر اینکه ایشان از روزی‌های نخست پیروزی انقلاب در سنگر نماز جمعه بابلسر با حکم امام راحل (ره) مشغول به خدمت شد، گفت: این عالم بزرگ تا آخرین روزهای حیات خود نیز از خدمت در سنگر تبلیغ دست بر نداشت.

وی تأکید کرد: برخی می‌گویند مردم از روحانیت بریده‌اند اما تشییع باشکوه آیت الله سلیمانی نشان داد که این القائات با حقیقت فاصله زیادی دارد.

ادیانی ادامه داد: ایشان لحظه‌ای از تبیین راه امام راحل و انقلاب درنگ نکرد و مردم هم به پاس قدرشناسی در مراسم تشییع جنازه ایشان سنگ تمام گذاشتند، آنهایی که می‌گویند مردم از روحانیت دل بریده‌اند، بدانند که مردم در تشییع جنازه این شهید بزرگوار نشان دادند که پشت به انقلاب و روحانیت نکرده‌اند و این القائات پوچ دشمنان در فضای مجازی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه مردم با برگزاری تشییع باشکوه ایشان نشان دادند که قدردان روحانیت انقلابی بوده و هستند، گفت: بُعد مردمی شخصیت آیت الله سلیمانی بسیار برجسته است و مردم به شخصیت و منش ایشان بسیار علاقمند بودند.

ادیانی بیان کرد: نمونه مردمی بودن ایشان ارتباط وی در دانشگاه با جوانان انقلابی بود و زبان این نسل را به خوبی می‌شناخت.

وی یادآور شد: در مجموع آیت الله سلیمانی عالمی زمان شناس، نواندیش و آگاه به مسائل بود که هرگز دچار حواشی نشد.