اهواز - جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا گفت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق وظیفه همه دستگاه‌ها است و مرزبانی از همه توان خود برای مقابله با کالای قاچاق بهره خواهد برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلال ستاره پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست کمیسیون اطلاعات و عملیات مرزبانی فراجا که در ستاد پایگاه دریابانی ماهشهر برگزار شد، افزود: نباید اجازه دهیم به چرخه تولید داخلی آسیبی وارد شود چرا که قاچاق در نهایت واحدهای تولیدی را تعطیل می‌کند و چرخ‌های اقتصاد داخلی را از حرکت باز می‌دارد.

وی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی - حفاظتی در اجرای مأموریت‌های مرزی - دریایی گفت: در اجرای مأموریت‌های مرزی و اقدامات عملیاتی، استفاده از همه تجهیزات ایمنی الزامی است و تمامی کارکنان باید مسئله ایمنی را نصب‌العین خود قرار دهند.

جانشین فرماندهی مرزبانی فراجا افزود: یکی از نعمت‌هایی که برای ملت ایران به‌وجود آمده، امنیت مطلوب و پایدار در مرزهای دریایی و خشکی است که رضایت عموم مردم نشانگر این موضوع بوده و باید این هوشیاری و تیزبینی، مستمر باشد.

سردار ستاره با تاکید بر حفظ آمادگی همه جانبه با قاچاق کالا و سوخت در مناطق ساحلی و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس اظهار کرد: افزایش میزان کشفیات کالای قاچاق در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد مأموران دریابانی تلاش درخور تحسین داشته‌اند.

وی گفت: نباید اجازه داد قاچاقچیان به اهداف خود برسند و اقتصاد کشور را با چالش رو به‌رو کنند، هرچه تلاش‌ها بیشتر شود بی شک امنیت اقتصادی کشور ارتقا می‌یابد.

به گزارش مهر، استان خوزستان با گستره ۷۰۰ کیلومتر مرز زمینی، دریایی و آبراهی، همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

در سال جاری دست کم ۲۸ فروند شناور باری و تجاری حامل کالای قاچاق به خصوص وسایل خانگی و سوخت در مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس توقیف شده است.