بوشهر- رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه، نسبت به ترددهای دریایی در خلیج فارس هشدار سطح نارنجی داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت خسروی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اواخر وقت امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری با وزش بادهای شدید جنوبی با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت نسبت به ترددهای دریایی در خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در مدت یاد شده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس به ۱.۵ تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در این مدت نسبت به ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، غرق شدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناگران و همچنین خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با این شرایط انتظار می‌رود جامعه هدف و ذی نفعان تدابیر لازم را برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی بیندیشند.

خسروی افزود: مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با شماره تلفن ۱۵۵۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هرگونه اضطرار دریایی است.