رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه تکمیل پروژه راه آهن رشت به آستارا با موانع زیست محیطی مواجه است گفت: از مسئولان محیط زیست درخواست می‌کنم برای حل این مشکل همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی امروز (دوشنبه) در دیدار با معاون سازمان محیط زیست کشور، دو رودخانه زرجوب و گوهررود را عامل آلودگی تالاب انزلی دانست و اظهار کرد: پس از دستور رئیس جمهور برای رفع آلودگی این دو رودخانه اقداماتی انجام شد و منشأ آلودگی را پیدا کرده ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه مذکور باید اختصاص دهد افزود: از سازمان محیط زیست درخواست دارم که در اختصاص اعتبارات لازم اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به تداخل در مناطق چهارگانه محیط زیست گیلان عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های هادی و استفاده از ثمرات آن باید این مشکل هر چه سریع‌تر برطرف شود.

عباسی با بیان اینکه تکمیل پروژه راه آهن رشت به آستارا با موانع زیست محیطی مواجه است بیان کرد: از مسئولان سازمان درخواست می‌کنم برای حل این مشکل همکاری لازم را انجام

معاون سازمان محیط زیست کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه زرجوب و گوهررود سرمایه گیلان و رشت هستند گفت: رفع آلودگی این دو رودخانه دغدغه سازمان است و در تلاش هستیم که نگرانی مردم گیلان در این خصوص را برطرف کنیم.

مهران برادران نصیری با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای حل معضل پسماند سراوان گفت: پسماند سراوان به یک ابر چالش در گیلان تبدیل شده بود که با اقدامات استاندار و با همکاری سازمان محیط زیست تاکنون بخش قابل توجهی از این بحران برطرف شده است.