بنیاد بین‌المللی امامت با دعوت از اساتید، پژوهشگران و فضلای حوزه و دانشگاه برای نشریه‌های امامت که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر می‌شوند، مقاله می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر بنیاد بین المللی امامت اینک با توجه به دست آوردها و ظرفیت‌های ایجاد شده و با نیت ارتقا دانش علمی جامعه هدف نسبت به آموزه امامت و تسهیل سازی امر پژوهش و تحقیق در این موضوع، که به سرفصل‌های آن در ادامه اشاره می‌شود، نسبت به اخذ مجوز و انتشار نشریات امامت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به صورت علمی_پژوهشی اقدام نموده است. این مجلات که به صورت دو فصلنامه منتشر می‌شود، حاوی جدیدترین پژوهش‌های عرصه امامت خواهد بود.

بی شک این مجال مغتنم می‌تواند عرصه‌ای برای طرح، تبیین و نقد دیدگاه‌های مختلف در موضوعات و مسائل امامت به شمار آمده و زمینه را برای مشارکت و هم افزایی اندیشمندان، اساتید، فرهیختگان و دانش‌پژوهان حوزه و دانشگاه در این امر خطیر فراهم نماید. بر این اساس بنیاد بین‌المللی امامت با دعوت از اساتید، پژوهشگران و فضلای حوزه و دانشگاه برای نشریه‌های امامت که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر می‌شوند، مقاله می‌پذیرد.

سرفصل موضوعات قابل پژوهش در نشریه‌های سه زبانه امامت به شرح ذیل می‌باشد:

♦ تبیین مبانی عقلی و وحیانی امامت اهل‌بیت علیهم السلام
♦ پژوهش در موضوعات و مسائل مختلف در عرصه امامت (چیستی، قلمرو، اهمیت و ضرورت، شروط و مقامات امام، خصایص و مناصب و وظایف امام، راه‌های تعیین و تشخیص امام، نصوص و ادله امامت، وظایف امت نسبت به امام، نقد ادله خلافت سایرین)
♦ بررسی نظریه‌ها و رویکردهای مختلف فکری و مذهبی در باب امامت به صورت تطبیقی یا مستقل (ادیان، مذاهب و فرق، مکاتب فکری، جریان‌های نوپدید)
♦ تاریخ پژوهی امامت (تاریخ نهاد امامت، تاریخ اندیشه امامت، تاریخ فرهنگ امامت)
♦ مطالعات میان رشته‌ای امامت (امامت و سایر علوم)
♦ نقد شبهات اساسی و به روز مخالفان نسبت به امامت در قالب‌های پژوهشی
♦ سبک شناسی علمی آثار و فعالیت‌های امامت پژوهان بزرگ
♦ روش شناسی مذاهب و جریان‌های مختلف کلامی، حدیثی، عرفانی، فلسفی، فرقه‌های اهل‌سنت و… در باب امامت
♦ معرفی و مأخذشناسی آثار معتبر و برجسته علمی و پژوهشی کهن و معاصر در حوزه امامت