نورآباد- فرماندار دلفان بر لزوم پرداخت تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر قهرمانی امروز سه شنبه در جلسه کمیته اشتغال شهرستان دلفان با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند اظهار داشت: جمعیت شهرستان دلفان متمرکز نبوده و محل سکونت آنها به صورت پراکنده است، بحث اشتغال در این شهرستان باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی بیان داشت: از آنجا که روستاییان قشر مولد جامعه هستند و تولیدات مواد غذایی را برای جامعه فراهم می‌کنند باید اشتغال پایدار در روستاها اهمیت ویژه‌ای داشته باشد، زیرا همه محرومیت‌ها با ایجاد شغل از بین خواهند رفت.

فرماندار دلفان، عنوان کرد: بیکاری نه تنها در روستاها بلکه در شهرستان و استان می‌تواند به ناهنجاری‌های جبران ناپذیری منجر شود و ما باید تلاش خود را در راستای ایجاد شغل‌های پایدار در حوزه‌های مختلف برای جامعه داشته باشیم.

قهرمانی، تصریح کرد: تسهیلات اشتغال زایی باید در راستای اشتغال پایدار پرداخت شوند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا شهرستان به سمت صنعتی شدن در اشتغال پیش برود نه شغل‌های کاذب، همه دستگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را در این راستا به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت مردم در این شهرستان در حوزه کشاورزی مشغول هستند، بیان داشت: شهرستان دلفان در حوزه کشاورزی بسیار ظرفیت فوق‌العاده‌ای دارد و ما می‌توانیم با مطالعه و بازنگری بهتر و البته با حمایت دستگاه‌های مربوطه، حوزه کشاورزی را به صورت مکانیزه و فناوری‌های جدید ارتقا دهیم، این موضوع می‌تواند هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه تولیدات کشاورزی باعث پیشرفت‌های چشمگیری باشد.

فرماندار دلفان، اضافه کرد: منابع آب مناسبی در نقاط مختلف شهرستان وجود دارد که می‌توان در حوزه تولیدات گلخانه‌ای برای اشتغال و درآمد پایدار برای کشاورزان و همشهریان یک شغل آبرومند و باکیفیت باشد، باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم زیرا می‌توانیم ۱۵ تا ۲۰ برابر کشاورزی معمولی از اراضی برداشت کنیم.