کرج- رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: تأخیر در تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی عامل افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر شده است.

سید مرتضی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح تفصیلی هر چند سال باید بازنگری شود ومقدمات و تشریفات قانونی آن به نحوی است که باید شهرداری آن را تنظیم و به تصویب شورای شهر، کمیسیون ماده پنج و در شورای برنامه ریزی استان و سپس به تائید شورای عالی معماری و شهرسازی برساند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: طرح تفصیلی در واقع برنامه توسعه اتی شهر است و یک سری الزامات زیست محیطی، شهرسازی معماری، حمل و نقلی و… آن در این طرح گنجانده شده است.

اعتصامی بیان کرد: در ادوار گذشته به جهت عدم بررسی به موقع طرح تفصیلی توسط شهرداری کرج یا مشاور طرح بازه زمانی این طرح طولانی شده و به مغایرت‌ها پرداخته نشده که مشکلاتی در پی داشته است.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات عدم تمکین مردم به الزامات طرح تفصیلی بوده ضمن آنکه در بخش‌های مختلف دارای مغایرت است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مشکلات ناشی از انجام درست طرح تفصیلی کنونی و عدم بازنگری بموقع طرح سبب شد تا بخشی از پهنه فضای سبز کرج طبق برنامه محقق نشود.

وی افزود: اگر طرح تفصیلی کرج به موقع تهیه و تصویب می‌شد اکنون ۲ هزار و۳۸۰ هکتار فضای سبز در این کلانشهر داشتیم که ۱۲۱ هکتار آن تبدیل به فضای سبز نشده است.

اعتصامی خاطرنشان کرد: اکنون بخشی از اراضی با کاربری فضای سبز کرج به مسکونی تبدیل شده است که از آثار عدم تصویب طرح تفصیلی به شمار می‌رود.

وی به اختلافات بین شهرداری کرج و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در خصوص برخی املاک در اطراف امامزاده محمد (ع) کرج اشاره کرد و و افزود: اگر این اراضی آزاد سازی شود با تعریض مسیرهای منتهی به این امامزاده ترافیک

به گفته رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهر کرج بنا به علل مختلف کارشناسی طبق بررسی‌های رسمی حدود چندین سال است که به تأخیر افتاده است.