بیرجند_ راوی دفاع مقدس تاکید کرد: شهدا افراد عادی بودند که مرحله به مرحله تا خدا رفتند و ستاره شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته در سالروز دفن شهید گمنام در دانشگاه بیرجند، مانند سال‌های گذشته یادواره شهدای دانشگاهی خراسان جنوبی در فضای باز دانشگاه بیرجند و در کنار مزار شهید گمنام دفن شده در این دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان دختر و پسر بسیجی این دانشگاه برای اقتدا به شهدای انقلاب اسلامی و برای برپایی این محفل روحانی تمام قد از چند روز قبل پای کار حاضر شده بودند تا با انجام این کار ادامه دهنده راه شهدا باشند.

در این محفل معنوی که گروه‌های مختلف مردم حضور داشتند، راوی دفاع مقدس با لهجه شیرین مشهدی از شهدای سخن گفت که از دوران کودکی با آنها در کوچه‌های شهر مشهد فوتبال بازی کرده بود.

حاج حسن باخرد بر خلاف بعضی‌ها که تصویری از شهدا ارائه می‌کنند که گویا از روز اول تولد، ستاره‌های بوده‌اند در آسمان لاجوردی که دست یافتن به آنها غیر ممکن است، فرمایش مقام معظم رهبری را تکرار کرد که " شهدا افراد عادی بودند" که مرحله به مرحله رشد کردند تا سرانجام به قرب الهی نائل شدند.

به گفته وی شهدا مانند همه افراد به ظاهر خود اهمیت می‌دادند و در دوستی با دیگران خط قرمز نداشتند و همه را دوست دارند. به همین دلیل بود که ۵۰ میلیون نفر پشت جنازه شهید سلیمانی حرکت می‌کردند.

وی تاکید کرد: شهدا از روز اول ستاره‌های دست یافتنی نبودند بلکه وقتی تا خدا پرواز کردند ستاره شدند و به خاطر مقامی بزرگی که دارند، کارهای خارق‌العاده‌ای را انجام می‌دهند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان هم در این مراسم نورانی گفت: برپایی نماز، شرکت در نمازهای جمعه و جماعت، احیا و… از سفارش‌های شهدا است.

حجت الاسلام محمد علی جعفری با تاکید بر این نکته که نماز عمود دین است، تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌های خوبی توسط دانشجویان در مناسبت‌های مختلف در مسجد و خارج از آن در دانشگاه‌های خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گفته وی الحمدلله در مجموعه دانشگاهی استان برای زنده نگاه‌داشتن سنت‌های خوب احیا و برپایی محافل معنوی و نورانی اقدامات بسیار خوبی تاکنون انجام شده است که بر پای یادواره‌های شهدا یکی از این برنامه‌ها است.