وزیر ورزش و جوانان درباره حذف تیم‌های فوتبال پرطرفدار پایتخت از مسابقات آسیایی، با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال حذف نشده‌اند، گفت: در حال مذاکره با ای‌اف‌سی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سجادی وزیر ورزش ظهر امروز (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه) در حاشیه برگزاری هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لیگ چوگان برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود، گفت: به دلیل جایگاه ارزشمند و تاریخی چوگان در رشته‌های ورزشی با همکاری فدراسیون چوگان برای اولین بار لیگ چوگان در ۲۳ هفته برگزار می‌شود. این رویداد از ابتدای امسال آغاز و تا دهه فجر ادامه دارد.

وی ادامه داد: مقدمات اولیه این رویداد از هفته دوم اردیبهشت ماه آغاز شده و رشته چوگان یکی از رشته‌های اصیل و ارزشمند است که در حال حاضر هم در دنیا بازخورد خوبی داشته و جدی گرفته می‌شود.

سجادی تصریح کرد: رشته چوگان یکی از رشته‌های اصیل کشور است که امروزه تنوع دارد. اسناد و مدارک تاریخی قابل استناد می‌گوید این رشته پیشینه سه هزار و پانصد ساله در کشورمان دارد. این ورزش ایرانی و قوانین آن، زیربنای بسیاری از رشته‌های مدرن ورزشی امروزی است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی کردیم که در سال ۱۴۰۲ با همکاری معاون اول رئیس جمهور و دولت با تأمین منابع لازم، تا پایان سال هزار چمن مصنوعی در کشور به زمین‌های چمن مصنوعی اضافه شود. مکاتبات و اقدامات لازم در این زمینه انجام گرفته است.

وزیر ورزش همچنین درباره حذف تیم‌های فوتبال پرطرفدار پایتخت از مسابقات آسیایی، با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال حذف نشده‌اند، گفت: در حال مذاکره با ای‌اف‌سی هستیم؛ اما مدارک مربوطه دیر بارگذاری شده است.