شیراز - خبرگزاری مهر: مدیر کل گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی کشور از فقدان روش علمی برای آمار گیری به عنوان یکی از مشکلات کنونی امر گردشگری کشور یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در شیراز، محمد علی پاک سرشت ظهر امروز در نشستی خبری افزود: آمارهای کنونی که هر دستگاهی ارائه می دهد سلیقه ای بوده و بر اساس فعالیت های صورت گرفته آن ارگان تهیه می شود.

وی از تشکیل کمیته آمار گردشگری در کشور خبر داد و افزود: در این کمیته که متشکل از گمرک، وزارت کشور میراث فرهنگی و... خواهد بود آمارهای دقیقی از گردشگران خارجی به دست خواهیم آورد.

پاک سرشت ضمن تکذیب کاهش ورود گردشگران خارجی به کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر گردشگران خارجی برخی از استان های کشور 70 درصد افزایش یافته و طی شش ماهه اول سال جاری 600 هزار گردشگر خارجی فقط وارد مشهد شده که با مقایسه سرانگشتی با دیگر استان ها نیز می توان افزایش آمار را مشاهده کرد.

مدیر کل گردشگری خارجی سازمان میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از شناسایی کشورهای هدف گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی خبر داد و افزود: با همکاری نمایندگان سیاسی ایران در خارج، دفتر هواپیمایی و ایرانیان مقیم در 10کشور دفاتر اطلاع رسانی  تاسیس شده و امر تبلیغات گردشگری برای ایران را دنبال می کنند.

پاک سرشت با اعلام اینکه علاوه بر توسعه گردشگری های تاریخی و فرهنگی به تشکیل کمیته های مختلف گردشگری نیز توجه شده تاکید کرد: در حال حاضر کمیته های مختلفی نظیر گردشگری ورزشی، سلامت، درمان، علمی و روستایی ایجاد شده تا در راستای توجه به بخش های مختلف گردشگری فعالیت های مناسب را صورت دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 100روستای کشور به عنوان هدف گردشگری انتخاب و از جاذبه های آنها برای ارائه در دفاتر اطلاع رسانی خارج از کشور تصویر برداری شده است.

مدیر کل گردشگری خارجی میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه برای توسعه گردشگری دولت نهم تمهیدات و تسهیلات لازم را اندیشیده ادامه داد: در این راستا کمیته ویزای الکترونیک در معاونت گردشگری تشکیل شده و گردشگران می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی وزارت کشور نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

پاک سرشت یاد آورشد: علاوه بر صدور ویزای الکترونیک طرح ویزای 15روزه نیز اجرایی شده و در این بخش نیز با مشکلی مواجه نیستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه ایران در جهان به عنوان کشوری با پیشینه تاریخی و مذهبی دیرینه در سطح جهان شناخته شد هجمه های دروغین فرهنگی غرب و استکبار افکار عمومی را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.