روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از مخالفت مصر با درخواست آمریکا برای بستن حریم هوایی خود به روی جنگده‌های روسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد که مصر درخواست آمریکا را برای بستن حریم هوایی خود به روی جنگنده‌های روسیه نادیده گرفته است.

این روزنامه به نقل از مقامات مصری و آمریکایی که نامشان فاش نشده است، نوشت که قاهره به درخواست‌های واشنگتن برای بستن حریم هوایی خود به روی پروازهای نظامی روسیه، در تلاش برای تضعیف تدارکات مسکو قبل از حمله متقابل مورد انتظار اوکراین، پاسخ مثبت نداد.

روزنامه آمریکایی تصریح کرد که جنگنده‌های روسیه پس از آنکه سال گذشته برخی کشورها حریم هوایی خود را به روی آنها بستند، مجبور شدند دو هزار مایل و تا پنج ساعت بیشتر برای رسیدن به پایگاه‌های راهبردی در سوریه پرواز کنند.

مقامات مصری و همتایان روس آنها تا کنون در مورد گزارش وال استریت ژورنال، اظهار نظر نکرده‌اند. گزارش‌های رسانه‌ها، سیاست‌های قاهره در قبال جنگ روسیه در اوکراین را تلاشی برای راضی نگه داشتن هر دو طرف توصیف کردند.

این روزنامه همچنین افزود، پیش از این آمریکا از برخی کشورها مانند ترکیه و عراق و اردن چنین درخواستی کرده و این کشورها با تعیین محدودیت‌هایی برای پرواز هواپیماهای نظامی روسیه موافقت کرده بودند اما روسیه توانست این محدودیت را از طریق آسمان مصر جبران کند.

در فوریه گذشته، مصر به همراه ۱۴۱ کشور دیگر به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد رأی مثبت داد که خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از اوکراین و رد تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو بود.