نظرآباد- رئیس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد گفت: تالاب فصلی صالحیه تنها تالاب استان به شمار می‌رود که بیش از ۲۰۰ نوع پرنده در این تالاب شناسایی و ثبت شده است.

محمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیست و سوم اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر در اکثر کشورهای جهان مورد توجه دوستداران علاقه‌مندان طبیعت است و به همین مناسبت مراسمی با دعوت از قشر فرهنگی در خانه محیط زیست روستای صالحیه و منطقه شکار ممنوع تالاب صالحیه برگزار شد.

وی بیان کرد: تالاب صالحیه به عنوان تنها تالاب استان همیشه در کانون توجه مردم استان و دوستداران طبیعت بوده است و مورد بازدید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد تصریح کرد: این مراسم که با حضور دبیران گروه زیست شناسی آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج برگزار شد و تعدادی از خبرنگاران و جوامع محلی نیز حضور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: پرندگان به عنوان نماد ارتباط اکولوژیک زیستگاه‌ها، به ما این دیدگاه را گوشزد می‌کنند که اکوسیستم جهان یک ساختار در هم تنیده و مرتبط است و نمی‌توان این پیوستگی را نادیده گرفت.

وی گفت: در سال جاری نیز روز جهانی پرندگان مهاجر با شعار «آب حفظ حیات برای پرندگان» تعیین شد و هدف از این نامگذاری و برنامه‌هایی که به این مناسبت تدارک دیده می‌شود تأکید بر این است که آب از مهمترین عنصر حیاتی زیستگاه پرندگان است.

محمودی اظهار کرد: برگزاری روز جهانی پرندگان مهاجر به منظور ترغیب جوامع محلی به مشارکت فعال در شناخت و حفاظت از پرندگان مهاجر و بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تالاب فصلی صالحیه تنها تالاب استان البرز است که بیش از ۲۰۰ نوع پرنده در این تالاب شناسایی و ثبت شده است، متذکر شد: پرندگان مهم این تالاب فلامینگو، غاز خاکستری، خوتکا، تنجه، اردک سرسبز، باکلان، لک لک سفید، حواصیل، درنا و… بوده و پرنده چوب پا نماد این تالاب صالحیه است و در تالاب هر ساله جوجه‌آوری می‌کند.