وزنه برداران نوجوان دسته های 77 و 85 کیلوگرم کشورمان 6 مدال طلای دیگر را برای کاروان وزنه برداری کشورمان در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگارمهر، در مسابقات دسته 77 کیلوگرم، محمد زارعی نماینده شایسته تیم ملی وزنه برداری نوجوانان کشورمان با مجموع 290 کیلوگرم 3 مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع پیکارهای آسیایی اردن را ازآن خود کرد.

برپایه این گزارش، زارعی در رقابت با حریفان آسیایی خود توانست با مهار وزنه های 130 و 160 کیلوگرم در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع 290 کیلوگرم و اختلاف 33 کیلوگرم نسبت به نفر دوم، 3 مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع این دسته را از آن خود کند و چهارمین مدال طلا را برای تیم ملی کشورمان بدست آورد.

محمد زارعی پس از قهرمانی در آسیا خدا را شکر می کند

در این دسته، تاج بایر از قرقیزستان نیز با مجموع 257 کیلوگرم نایب قهرمان شد و سعید امین از عراق نیز با مجموع 254 کیلوگرم بر سکوی سوم ایستاد.

 نتایج این پیکارها در حرکات یکضرب، دو ضرب و مجموع به شرح زیر است:
مقام اول:
محمد زارعی از ایران- یکضرب: 130 کیلوگرم، دو ضرب 160 کیلوگرم، مجموع 290 کیلوگرم
مقام دوم:
تاج بایر از قرقیزستان - یکضرب: 118 کیلوگرم، دو ضرب 139 کیلوگرم، مجموع 257 کیلوگرم
مقام سوم:
سعید امین از عراق - یکضرب: 116 کیلوگرم، دو ضرب 138 کیلوگرم، مجموع 254 کیلوگرم

محمد نصیری اسطوره و قهرمان پرآوازه ایران و جهان که روز گذشته با گروه دوم کاروان وزنه برداری کشورمان راهی امان شهر محل برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا شده بود، در مراسم توزیع مدال برترین های دسته 77 کیلوگرم حضور یافت و مدال طلای این دسته را به محمد زارعی ملی پوش کشورمان اهدا کرد.

محمد نصیری مدال طلای محمد زارعی را اهدا می کند

از سوی دیگر، دیدارهای دسته 85 کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا دقایقی پیش با قهرمانی کیا قدمی ملی پوش شایسته کشورمان به اتمام رسید. 

در رقابت های این دسته، کیا قدمی ملی پوش شایسته کشورمان توانست با مهار وزنه های 137 و 157 کیلوگرم در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع 294 کیلوگرم، 3 مدال طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع این دسته را از آن خود کند و پنجمین مدال طلا را برای تیم ملی کشورمان بدست آورد.

شینگ هارترت از هند نیز با مجموع 286 کیلوگرم نایب قهرمان شد و لوچی شینگ از چین تایپه نیز با مجموع 253 کیلوگرم بر سکوی سوم ایستاد.

بر اساس این گزارش، نتایج این پیکارها در حرکات یکضرب ، دو ضرب و مجموع به شرح زیر است:
مقام اول:
کیاقدمی از ایران- یکضرب: 137 کیلوگرم، دو ضرب 157 کیلوگرم، مجموع 294 کیلوگرم
مقام دوم:
شینگ هارترت از هند- یکضرب: 130 کیلوگرم، دو ضرب 156 کیلوگرم، مجموع 286 کیلوگرم
مقام سوم:
لوچی شینگ از چین تایپه- یکضرب: 113 کیلوگرم، دو ضرب 140 کیلوگرم ،مجموع 253 کیلوگرم

با توجه به کسب 5 مدال طلا توسط وزنه برداران نوجوان کشورمان در مسابقات نهمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان آسیا، قهرمانی تیم ملی کشورمان در این رقابت ها قطعی شده است.