نوشهر- رئیس فدراسیون ورزش‌های بادبانی ایران با اشاره به فعالیت ۱۱۱ رشته در این حوزه گفت: این رشته ناشناخته اما مدال آور و پولساز است.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو ابراهیمی صبح یکشنبه در مراسم افتتاح هیئت ورزش‌های بادبانی در مازندران گفت: امیدواریم با هم افزایی و توانمندی قدم‌های بزرگی را برای آینده این رشته ورزشی و جامعه اسلامی برداریم.

ابراهیمی با بیان اینکه رشته ورزشی بادبانی برای بسیاری از مردم ناشناخته است، افزود: رشته بادبانی دارای ۱۱۱ رشته است.

وی با بیان اینکه دارای ۱۴ ماده آسیایی و ۱۰ ماده المپیکی است، افزود: این رشته از رشته‌های پر مدال همانند دوو میدانی است و و می‌تواند مدال آوری زیادی زیادی داشته باشد.

وی با عنوان اینکه رشته بادبانی از دو قسمت تشکیل شده است، افزود: در کشور سه تا چهار مدل از قایق‌ها وجود دارد و از آن می‌توان در مسابقات مختلف بهره گیری کرد.

ابراهیمی یکی از نیازهای ورزش بادبانی را باد و هوش و ذکاوت بیان کرد و این رشته در واقع شطرنجی آب یاد کرد و گفت: در رشته بادبانی نیروی بدنی و هوش و ذکاوت از نقش بسیار زیادی دارند و از این رو توجه به ورزش پایه همواره مورد توجه است.

وی با اشاره به ویژگی‌های استان مازندران یادآور شد: توسعه آب توریسم از جمله برنامه‌ها به شمار می‌رود و این رشته از جمله رشته‌های پولساز و درآمدزا است.

امیر دریادار شفقت رودسری فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دریا در حوزه‌های تجارت، اقتصادی، ورزشی و نظامی افزود: از دریا فقط نباید برای شنا در تابستان بهره گیری کرد.

وی با بیان اینکه مازندران همواره در حوزه ورزش پیشقراول بوده است، اظهار امیدواری کرد که با توسعه ورزش‌های بادی برای پویایی رشته گام برداشته شود.