اردبیل- رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران پرچمدار تمدن اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی عصر یکشنبه در همایش «طلایه‌داران نور دانشجویی» در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: به دنبال رنسانس در غرب مکاتب مختلف قدرت در دنیا شکل گرفت که با عناوین مختلف سعی کردند بشریت را بدون الهام از آموزه‌های دینی و ارزشی به سمت سعادت به پیش بروند.

وی از دوران رنسانس به عنوان دوره تجدید حیات علم و اعتلای مسیر فرهنگ، هنر و تحولات جوامع بشری یاد کرد و گفت: از دل این رنسانس اندیشه‌های بزرگ و مکاتب متعدد شکل گرفت تا بشریت بتواند در سایه رنسانس تحولات صنعتی، کشاورزی و سایر حوزه‌ها را رقم بزند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: غرب با بهره‌گیری از مکاتب لیبرالیسم، اومانیسم، کاپیتالیسم و… تلاش کرد تا بعد از رنسانس جبهه‌های مختلف هنری، فرهنگی‌، اقتصادی و سیاسی را فتح کرده و به نوعی قدرت‌نمایی خود را نشان دهد.

سلیمانی توجه کشورهای غربی را به ماهیت این مکاتب با ماهیت فاقد ارزش انسانی یادآور شد و افزود: متأسفانه از این دل این مکاتب صلح و آزادی و اخلاق بیرون نیامد و بعد از سال‌های طولانی این پیروزی انقلاب اسلامی بود که زمینه بروز شیوه نوین حکومت‌داری را با تکیه بر اخلاق‌مداری، ارزش‌ها و آموزه‌های انسانی به نمایش گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از دل همین مکاتب ۲ جنگ جهانی شکل گرفت که ۴۰ میلیون انسان بیگناه کشته شدند و میلیون‌ها انسان نیز در سایه این فزون‌طلبی‌ها گرفتار چپاول، غارت و خیانت شدند.

سلیمانی نمونه آشکار این غارت و چپاول را ظلم رژیم غاصب صهیونیستی در حق مردم فلسطین عنوان کرد و ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار آمریکا با حمله اتمی به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی زمینه نابودی آنها را فراهم کرد تا به معنای واقعی ماهیت این مکاتب به تمام جهانیان مشخص شود.

وی اضافه کرد: هر چند سران کشور ایران در آن مقطع بی‌طرفی خود را اعلام کرده بودند اما از هر طرف دول غرب و شرق وارد ایران شده و حتی جزایر ما را پرتغال، انگلیس و آمریکا تحت مدیریت خود درآورد.

سلیمانی بیان کرد: آثار این تحولات را همچنان در کشورهای منطقه شاهد بودیم اما بالاخره آمریکا از غرب آسیا و افغانستان بیرون رانده شد و در عراق نیز در حداقل قدرت‌نمایی خود به سر می‌برد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت جهانی و مفاهیم آن تغییر پیدا کرده و امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند با حمله اتمی سایر کشورها را تهدید کند.

وی انقلاب اسلامی ایران را سرآغاز احیای ارزش‌های انسانی و الهی برشمرد و تصریح کرد: امروز در سایه انقلاب اسلامی شاهد گسترش عدالت، صلح و آرامش در دنیا هستیم و به هیچ وجه کشور ما به دنبال جنگ نیست.

سلیمانی گفت: در هشت سال دفاع مقدس نیز ما تنها در برابر رژیم بعثی عراق و هم‌پیمانان او ایستادیم و اجازه ندادیم تا یک وجب از خاک این کشور به یغما برود.

وی این دفاع مقدس را برگرفته از آموزه‌های مکتب عاشورا اعلام کرد و افزود: امروز مفاهیم جدید قدرت‌نمایی کشورها را با تکیه بر الگوهای نرم شاهد هستیم که به جای جنگ و مرافعه، برخی هجمه‌های دیگر را در بستر جنگ نرم شاهد هستیم.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: آمریکا به رغم اختصاص ۸۷۰ میلیارد دلار بودجه نظامی و ۵۰ درصد حاکمیت قدرت جهانی و ۲۵ درصد اقتصاد دنیا، از لحاظ زیرساختی فرسوده بوده و ارتش دریا پایه بسیار کهنه و قدیمی دارد.

وی اضافه کرد: دیگر امروز هیچ کشوری از قدرت‌نمایی آمریکا به عنوان امپراطور پوشالی واهمه و هراسی ندارد بلکه این قدرت ملت‌های مختلف است که در برابر آمریکا توان مقابله پیدا کرده است.

سلیمانی بیان کرد: ایران اسلامی امروز بعد از گذشت چهار دهه تبدیل به قدرت جهانی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ملت ایران هر چند در عرصه اقتصادی و معیشتی با برخی مشکلات و تنگناها روبه‌رو است اما با اقدامات درست و نرم‌افزاری اصولی می‌توان بر این مشکلات غلبه کرده و قدرت فائق جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

سلیمانی تصریح کرد: مسیر قدرت تمدنی ملت ایران مسیری هموار با پایه‌ریزی صحیح و اصولی است و ما می‌توانیم بر تکیه بر جوانان به ویژه دانشجویان آگاه و بصیر به سرعت این راه را طی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تنها راه دستیابی به قدرت واقعی را پیمودن مسیر علم و دانش عنوان کرد و گفت: دانشجویان ما باید امروز در دانشگاه‌ها و مراکز علمی با فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در قالب رویدادی نظیر راهیان نور آشنا شده و با تکیه بر این گنجینه معنوی مسیر عزتمند پیشرفت و توسعه کشور را مورد توجه قرار دهند.