کرج- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی با رویکرد تربیتی و قهرمان پروری برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم رئیسی صبح دوشنبه در جلسه با کارشناس مسئولان حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزی با رویکرد تربیتی و قهرمان پروری برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: همه مسابقات ورزشی ویژه دانش آموزان و فرهنگیان به نام یادواره شهدا و نام شهدای گرانقدر با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نامگذاری شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: فعالیت ورزشی در عرصه آموزشی کشور در بعد تربیتی است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساعت تربیت بدنی و سلامت برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان تربیت بدنی در مدارس همواره برای رشد و ارتقای سلامت دانش آموزان اقدام به تهیه و انتشار پیام‌های آموزشی و تربیتی با محوریت نقش مهم ورزش در سلامتی انسان می‌کنند.

رئیسی یادآور شد: مسابقات و المپیاد ورزشی دانش‌آموزان محلی برای شناخت و کشف استعدادهای ورزشی در مدارس است که باید با دقت و با کیفیت فنی برگزار شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در استان را به خوبی مدیریت کنیم زیرا دانش آموزان برای شرکت در مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: مسابقات ظرفیت خوبی است تا دانش‌آموزان مستعد شناسایی، معرفی و جذب تیم‌های ملی شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز افزود: باید تربیت‌بدنی را در حوزه دانش آموزی توسعه دهیم و دولت سیزدهم به حوزه ورزش دانش‌آموزی نگاه حمایتی دارد.

رئیسی اظهار کرد: هرساله شاهد کسب مقام‌های برتر ورزشی در رشته‌های مختلف توسط دانش آموزان هستیم که انتظار می‌رود برای درخشش البرز در مسابقات کشوری از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی تاکید کرد: کارشناس مسئولان تربیت بدنی نواحی و مناطق هشت‌گانه آموزش و پرورش استان جهت غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های ورزشی در تابستان ۱۴۰۲ و استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی برنامه‌ریزی جامع در کنار نگاه خاص به مسابقات ورزشی کشور داشته باشند.