کرمانشاه- مدیرکل دام پزشکی کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای مقابله با بیماری‌های دامی، گفت: رزمایش جهاد دامپزشکی در مناطق محروم کرمانشاه برگزار می‌شود.

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون رزمایش‌های جهاد دامپزشکی در استان‌های کشور با اولویت مناطق محروم برگزار شده و این رزمایش در شهرستان‌های استان کرمانشاه در اوایل خرداد ماه با حضور مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در رزمایش جهاد دامپزشکی بازدید از مناطق کم برخوردار و محروم روستایی و عشایری استان و رفع مشکلات حوزه دامپزشکی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل دام پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه کوچ عشایر در استان کرمانشاه در حال انجام است ارائه خدمات به عشایر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان‌های استان کرمانشاه با همراهی بسیج سازندگی، بسیج عشایری، اکیپ‌های تخصصی از جمله دام پزشک، پیرا دام پزشک، واکسیناتور در مناطق محروم استان مشغول به خدمت هستند و به صورت هفته‌ای یک شهرستان اردوی جهادی در حال انجام می‌باشد

حیدری عنوان کرد: فعالیت‌هایی که در مناطق محروم برای دامداران و بهره برداران انجام می‌گیرد، تشخیص بیماری‌های شایع و نیاز به داروهای مخصوص اعم از ویزیت، رایگان سم پاشی جایگاه دامی و واکسیناسیون دام، آموزش و ترویج و ارائه راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های دام و طیور و بهداشت جایگاه دام و طیور می‌باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه واکسیناسیون و ویزیت رایگان یک میلیون و ۳۰۰ هزار رأس و نزدیک بر ۲ برابر همین عدد را سم پاشی جایگاه دامی داشته ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: هدف از اجرای اردوهای جهادی و رزمایش جهاد دامپزشکی خدمت به مناطق محروم. پاکسازی و ریشه کن کردن بیماری دام و آگاهی به دامداران در خصوص نحوه پیشگیری از رخداد بیمارهای دام و طیور و مشترک بین انسان دام و ارتقا سطح بهداشت روستا و کمک به تولید بر شمرد.

حیدری در پایان بیان کرد: در مناطق رزمایشی ما تمام خدماتی که در حوزه دام پزشکی صورت می‌گیرد به صورت رایگان انجام می‌شود. و تا پایان سال هم برابر هماهنگی با دوستان بسیج سازندگی هر هفته در یک شهرستان اردوی جهاد دامپزشکی برگزار می‌گردد.