کرمانشاه- فرمانده مرزبانی منطقه سه عراق با اشاره به مبارزه با قاچاقچیان و ترددهای غیر مجاز در مرز، گفت: ارتباط اطلاعاتی و امنیتی خوبی در مرز خسروی با مرزبانی ایران داریم.

گزارش خبرنگار مهر، حسین عبدالهادی فرمانده مرزبانی منطقه سه عراق ظهر جمعه در دیدار استانداران کرمانشاه و دیالی و جمعی از مسئولان استانداری و فرماندهان انتظامی کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: قطعاً برگزاری چنین دیدارهایی بین مسئولان ایرانی و عراقی و نشان دادن مودت بین ۲ کشور افزایش روابط در تمام حوزه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: طی سال‌های گذشته افزایش امنیت منطقه دیالی و مرز منذریه عراق مورد توجه قرار گرفته و تجهیزات لازم در مسیر و مناطق مختلف نصب شده است. فرمانده مرزبانی منطقه سه عراق تصریح کرد: همچنین ارتباط با مرزبانی استان کرمانشاه برای هماهنگی هر چه بیشتر در دستور قرار گرفته و در این راستا مبارزه با قاچاقچیان و ترددهای غیرمجاز در حال رصد اطلاعاتی است.

فرمانده مرزبانی منطقه سه بیان کرد: در گذشته بیشتر ترددها از مرز خسروی و منذریه صورت می‌گرفت اما اکنون بخش بزرگی از این مهم از طریق سایر مرزها در حال انجام است و باید تلاش کنیم جایگاه مرزهای خسروی و منذریه را احیا کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته توافق برای تردد روزانه ۱۵ هزار نفر شکل گرفت اما با استقبال زوار اربعین از مرزهای خسروی و منذریه شاهد تردد روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بودیم که بیشتر سخت گیری ها در مرز برای تأمین امنیت زوار بود.

فرمانده مرزبانی منطقه سه عراق گفت: مردم منطقه دیالی عراق به لحاظ امنیتی در زمان حضور داعش مدیون کمک‌های جمهوری اسلامی ایران هستند و این ناشی از عمق روابط عاطفی و دینی بین ۲ ملت است.

عبدالهادی خاطر نشان کرد: تفاهم نامه‌های امنیتی خوبی بین ۲ کشور به امضا رسیده که مورد تاکید وزارت کشور عراق است و به افزایش سطح همکاری‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اربعین چهره‌ای جهانی پیدا کرده است، عنوان کرد: حضور مواکب ایرانی در عراق و مسیر راهپیمایی اربعین حرکت خوبی است و اگر در مرز و ایام اربعین بعضاً شاهد مشکلاتی هستیم ناشی از حضور گسترده زوار اربعین است.