قم- با حضور تولیت های حرم رضوی و حرم حضرت معصومه (س)، اطراف روضه منوره حرم کریمه اهل بیت(س) با فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی مفروش شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه دهه کرامت مراسم مفروش کردن اطراف روضه منوره حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با فرش‌های اهدایی آستان قدس رضوی شامگاه جمعه با حضور تولیت حرم امام رضا (ع) و تولیت حرم حضرت معصومه (س) در مسجد بالاسر حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حضور داشتند و اولین فرش‌ها به دست تولیت‌های دو آستان مقدس در اطراف روضه منوره حرم حضرت معصومه (س) پهن شد و در ادامه نیز مسجد بالاسر توسط زائران مفروش شد.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار داشت: ۱۶۰۰ متر مربع فرش دستباف در قالب ۱۶۲ تخته فرش به حرم مطهر حضرت معصومه (س) هدا شد.

حمید کارگر با اشاره به مدت زمان بافت این فرش‌ها گفت: فرآیند بافت این فرش‌ها در مدت دو سال در دو کارگاه مشهد و کاشمر انجام شده و در روزهای قبل از آغاز دهه کرامت امسال به اتمام رسیده است.

وی گفت: این فرش‌ها توسط ۱۲۰۰ نفر قالیباف در مدت ۲ سال در شرکت فرش آستان قدس رضوی انجام شده و بیش از ۳۶۰ میلیون گره برای بافت این فرش‌ها توسط قالیبافان زده شده است.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی ادامه داد: برای بافت این فرش‌ها از بهترین نخ و رنگ تولید داخل استفاده شده و اندازه و سایز این فرش‌ها به درخواست و سفارش حرم مطهر حضرت معصومه (س) برای مفروش کردن فضاهای مورد نیاز حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) تولید شده است.