مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از امروز بعدازظهر برای مناطقی از خراسان رضوی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد تگرگ پیش ‎بینی می شود.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، از امروز بعدازظهر تا چهارشنبه علاوه بر افزایش سرعت وزش باد (گاهی وزش باد شدید و گردوخاک) با احتمال خسارت و کاهش کیفیت هوا، برای مناطقی از استان رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ پیش‎ بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از دوشنبه بر گستره و مقدار بارش افزوده خواهد شد. طی این مدت آبگرفتگی معابر با احتمال جاری شدن رواناب رخ خواهد داد.

وی همچنین وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا یکشنبه را قسمتی ابری با غبار صبحگاهی همچنین از بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید و افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

فاروقی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و تایباد با بیشینه دمای ۳۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۷ و ۳۳ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار و داورزن ۳۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.