کارگاه تولید پوشاک اسلامی در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران استان قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، کارگاه تولید پوشاک اسلامی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای با هدف الگوسازی پوشش اسلامی ایرانی و ترویج مدل‌های بروز و مناسب ذائقه طیف‌های مختلف جامعه در عین رعایت الزامات متناسب با فرهنگ تراز تمدن اسلامی، افتتاح شد.

گفتنی است مطالبه مکرر و مستمر سازمانها و نهادهای متولی و مرتبط حوزه پوشاک از یک سو و اعلام آمادگی اساتید خبره و دانشجویان دغدغه مند رشته طراحی و دوخت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم، ظرفیت بسیار بالایی بوجود آورده که امید تحولی بزرگ در عرصه حجاب و عفاف برای اصلاح الگوی عرضه در بازار را می دهد.

در این مراسم، با عنایت به درخواست شهرداری و قرارگاه ۱۹ دی مقرر گردید تا بورس عفاف، حجاب و تولید پوشاک اسلامی به عنوان مکمل زنجیره تولید، در دانشگاه راه‌اندازی گردد.

کارگاه حاضر با متراژ ۱۵۰ مترمربع و تجهیزات موردنیاز شامل ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی، ۵ دستگاه اتو بخار و ۱ میز برش همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در جوار خوابگاه دانشجویان دختر آموزشکده فنی و حرفه‌ای قم راه‌اندازی شد و مقرر شد با رسیدن به ظرفیت تولید، تقویت تجهیزات و امکانات آن در فاز بعد اجرایی شود.