کرج- رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به ترفندهای مختلف متخلفان سایبری در فضای مجازی و پیامکی از کاربران خواست پیامک‌های مشکوک را باز نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: کلاهبرداران سایبری با مهندسی اجتماعی و نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت یارانه، وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک کردن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای البرز بیان کرد: کاربران بدون آگاهی وارد لینک‌های آلوده شده در حالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند.

وی گفت: سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سو استفاده کرده برداشت غیر مجاز هرروزه رو به افزایش است.

رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره‌های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره‌های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

وی سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.