آلمان به صورت شفاهی حکم جلب رییس بانک مرکزی لبنان را به این کشور ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پس از آن‌که پلیس بین‌الملل حکم جلب ریاض سلامه، رییس بانک مرکزی لبنان را صادر کرد، این بار یک منبع قضایی بلند پایه آلمانی اعلام کرده که آلمان به صورت شفاهی حکم جلب وی را به لبنان ابلاغ نموده است.

این منبع قضایی در گفتگو با رویترز گفت: آلمان حکم جلب ریاض سلامه، رییس بانک مرکزی لبنان را به اتهام فساد، جعل و تشکیل باند پول‌شویی و اختلاس، به صورت شفاهی به لبنان ابلاغ نموده است.

جمعه گذشته نیز بسام مولوی، وزیر کشور لبنان اعلام کرد: لبنان، حکم جلب ریاض سلامه، رییس بانک مرکزی را از سوی پلیس بین‌الملل دریافت نموده است.

بر طبق سخنان مولوی، پیش از این فرانسه نیز حکم جلب ریاض سلامه را جهت بازپرسی به اتهام اختلاس میلیون‌ها دلار از اموال عمومی، صادر نموده است.

این در حالی است که ریاض سلامه، چند روز پیش، باز هم از بازپرسی گریخت و قضات لبنانی موفق نشدند، درخواست فرانسه را به وی ابلاغ کنند.

بازپرس‌های فرانسوی، لوکزامبورگی، آلمانی و بلژیکی سه بار در سال جاری به لبنان عزیمت کردند و سخنان سلامه و دیگر شاهدان پرونده، از جمله برادر وی و کارمندان پیشین بانک لبنان و مسئولان بانک‌های تجاری را شنیده‌اند.