بیرجند- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی مهر ماه میزبان برگزاری مسابقات ملی مهارت در حرفه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کامرانی فرد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دپارتمان تراش سنگ‌های قیمتی خراسان جنوبی در شهرستان فردوس ۲۶ مهر ۱۴۰۲ میزبان برگزاری مسابقات کشوری تراش سنگ‌های قیمتی خواهد بود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: دبیرخانه دائمی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در خراسان جنوبی دایر و شهر فردوس به عنوان شهر صنایع دستی گوهر سنگ‌ها معرفی شده است.

وی از وجود منابع طبیعی و معدنی غنی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان و حضور صنعتگران توانمند و فعال در این حوزه و تجهیز دپارتمان ملی آموزشی تخصصی گوهر تراشی و گوهر شناسی با همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) یاد کرد و گفت: بهترین شرایط برای برگزاری مسابقات ملی مهارت در این حرفه در استان مهیا است.

کامرانی فرد افزود: تقویت فرهنگ مهارت آموزی در این زمینه باعث جلوگیری از خام فروشی معادن منطقه و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای فعالان این صنعت خواهد بود.

وی افزود: تمامی افراد اعم از کارجوی شهری، کارجوی روستایی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، زنان خانه دار، جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی، دانش آموزان، سربازان پادگان‌ها، زندانیان، شاغلان صنایع و صنوف و کسانی که به دنبال مهارت هستند، می‌توانند با مهارت آموزی در این حرفه و ایجاد یک کارگاهی کوچک به اشتغال دست پیدا کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در این مسابقات که با حمایت ایمیدرو برنامه‌ریزی شده است علاقمندان در رشته‌های دامله، فست، کاروینگ با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

کامرانی فرد در خصوص شرایط شرکت کنندگان مسابقات یادآور شد: این مسابقات بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود.