خرم‌آباد- مدیرکل دامپزشکی لرستان از اجرای طرح پایش و نمونه‌برداری تخم مرغ خوراکی در واحدهای تولیدی و عرضه این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح پایش و نمونه برداری تخم مرغ خوراکی در سطح واحدهای تولیدی و عرضه استان انجام شد.

وی گفت: با توجه به سرانه مصرف تخم مرغ در استان لرستان و شرایط این ماده غذایی که سرشار از پروتئین، ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز است اداره کل دامپزشکی لرستان در راستای ارزیابی کیفی این محصول اقدام به نمونه گیری از سطح مراکز تولیدی و توزیعی تخم مرغ کرده و تخم مرغ‌ها از نظر میزان باقیمانده‌ها «سموم، آنتی بیوتیک ها، فلزات سنگین و حشره کش ها» مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: طی هماهنگی به عمل آمده با سازمان دامپزشکی کشور و مرکز تشخیص، آزمایشگاه و پژوهش‌های کاربردی سازمان دامپزشکی کشور، از ابتدای خرداد ماه سال جاری این طرح در خصوص سایر محصولات خام دامی کلید خورده است و در این راستا هم تعداد ۲۰۰ مورد نمونه برداری ماهی از سطح مزارع پرورش ماهی استان جمع آوری و به آزمایشگاه ارسال شده است.