یاسوج- مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج وجود دارد و در مجموع ۶۷۶ هکتار بافت فرسوده در شهرهای مختلف استان نیازمند بازسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راستا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این بافت‌های فرسوده در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، سوق و سی سخت قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای بافت فرسوده معابر استان قیر رایگان برای همه شهرداری‌ها توزیع شد، گفت: ۲۵۶ هکتار بافت فرسوده در یاسوج، ۱۶۴ هکتار در گچساران، ۱۶۲ هکتار در دهدشت، ۵۷ هکتار در سوق و ۳۷ هکتار در سی‌سخت وجود دارد.

راستا تصریح کرد: ۲۰ طرح بافت فرسوده با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان در استان تعریف و تاکنون ۴۰ میلیارد تخصیص داده شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل معابر، پیاده‌روها، مدرسه، کتابخانه و سایر موارد است که پیشرفت فیزیکی اجرای این پروژه‌ها ۷۵ درصد است.

راستا تصریح کرد: از جمله برنامه‌های سال جاری، برای ساماندهی بافت فرسوده تکمیل طرح‌های در دست اجرای گذشته و شناسایی بافت‌های فرسوده سایر شهرها به کمک شهرداران برای ارسال به وزارتخانه است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، کمبود اعتبار، روند اجرای طرح‌های پیش‌بینی شده در بافت فرسوده را با کندی مواجه کرد و پرداخت تسهیلات برای احداث مسکن در بافت فرسوده از دیگر برنامه وزارت راه و شهرسازی است.

راستا تصریح کرد: به افراد دارای زمین در بافت فرسوده ۳۰۰ میلیون پرداخت می‌شود و تاکنون ۳۵۰ متقاضی برای ساخت مسکن در طرح بافت فرسوده به بانک معرفی شده اند.

وی افزود: برای استقبال مردم از ساخت مسکن در بافت فرسوده از بسته تشویقی شامل تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساخت و یک طبقه تشویقی برای واحدهای بافت فرسوده پیش بینی شد.

رستا با بیان اینکه یکهزار و ۸۰ هکتار سکونت گاه غیررسمی در استان وجود دارد، گفت: بیشترین سکونت گاه غیررسمی در یاسوج و مناطق اکبرآباد، نجف‌آباد، شرف‌آباد، مهریان و بله‌زار شناسایی شده است و ۷۸۰ هکتار از سکونتگاه‌های غیررسمی در یاسوج و ۳۰۰ هکتار در گچساران است.

وی افزود: در دهدشت نیز شهر سمغان به عنوان سکونتگاه غیررسمی شناسایی شد.