گرگان- استاندار گلستان با اشاره به ضرورت ادامه اقدامات احیایی برای خلیج گرگان گفت: حضور دستگاه لایروب در این اکوسیستم آبی یک نیاز مستمر است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه شامگاه یکشنبه در جلسه طرح جامع احیای خلیج گرگان اظهار کرد: تا کنون بیش از ۸۰ درصد کانال آبرسان آشور در پروژه احیای خلیج گرگان لایروبی شده و انعکاس اقدامات انجام شده در این اقدام ملی، ضروری است.

استاندار گلستان افزود: مصوبه سفر اول رئیس جمهور به گلستان برای احیای خلیج گرگان ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که طی اصلاحیه‌ای افزایش این رقم ضروری است.

وی ادامه داد: برای نجات میانکاله و حفظ اکوسیستم منطقه، مجبور به نجات خلیج گرگان هستیم و البته حرکت در مسیر توسعه با حفظ محیط زیست، راهبرد ما است.

زنگانه گفت: لایروبی کانال‌ها یک اقدام همیشگی است و نیازمند حضور دائمی یک دستگاه لایروب در استان هستیم.

استاندار گلستان افزود: در برنامه سفر دوم رئیس جمهور به گلستان در خصوص پروژه خلیج گرگان موضوعات لایروبی کانال چپاقلی، پمپاژ آب به خلیج، تأمین حق آبه خلیج از رودخانه‌ها و انتقال آب مازاد از مازندران به خلیج را پیگیری می‌کنیم تا با عملیاتی شدن این موضوعات زمینه احیای کامل خلیج گرگان را فراهم آوریم.

وی گفت: در پشته های ایجاد شده در دایک‌های چهارگانه عملیات کشت گیاهان شور دوست، در دستور کار قرار گیرد و البته هر دایکی که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، عملیات بذرپاشی در آن صورت گیرد تا ضمن حفظ محیط زیست، نمایی زیبا به منطقه دهد.