اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طی ۴۸ ساعت آینده شاهد کاهش میدان دید در استان خواهیم بود و برای پیشگیری از خسارات احتمالی نیروهای امدادی در حالت آماده باش هستند.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی استان اصفهان در زمینه بارش‌های همرفتی اظهار داشت: به دنبال این پیش بینی‌ها مدیریت بحران استان به عوامل امدادی، اداره راهداری، جمعیت هلال احمر و شهرداری‌ها در مواجه با اثرات ناپایداری‌های همرفتی آماده باش داده است.

وی افزود: طی امروز در مناطق خوانسار، گلپایگان و تا اواخر روز چهارشنبه در مناطق غرب و شمال استان نطنز، میمه و ارتفاعات کاشان، شهرستان‌های غرب استان وزش تند باد، بارش‌های بهاری تگرگ و صاعقه پیش بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر لزوم اجرای اقدامات پیشگیرانه برای هر گونه خسارت احتمالی ابراز داشت: برای این امر تقویت سیل بندها، تخلیه نخاله و رسوب از دهانه پل‌ها و رودخانه‌ها ضروری است.

احتمال آبگرفتگی در کوهپایه‌ها

وی با بیان اینکه کاهش میدان دید در بسیاری از مناطق استان پیش بینی شده است، اظهار داشت: احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم استقرار و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در این مناطق به خصوص عشایر و حفاظت سازه‌های ناپایدار المان‌ها و تابلوها و داربست‌ها در برابر تند باد، عدم استقرار و پارک خودرو در مجاورت درختان فرسوده و بلند باید مورد توجه باشد.

شیشه فروش با بیان اینکه بارش‌های همرفتی بهاری معمولاً ناگهانی و به صورت محلی و نقطه‌ای در زمان کوتاه رخ می‌دهد، ادامه داد: این بارش‌ها می‌تواند منجر به آبگرفتگی در زیر دست مناطق شیب دار و کوهپایه‌ها شود.

وی افزود: در بارش هفته قبل در روستاهای بخش مرکزی کاشان وقوع سیلاب محلی باعث بروز خسارت و وقوع صاعقه منجر به جان باختن یک دامدار شد که امیدواریم این حادثه تکرار نشود.