بوشهر- امام جمعه وحدتیه گفت: مکتب امام خمینی(ره) یک بسته کامل در ابعاد مختلف است که باید به خوبی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ولی صمصامی در خطبه‌های نماز جمعه وحدتیه با گرامیداشت سالگرد رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: مکتب امام، سرمایه‌ای است که ملت ایران با در دست داشتن این سرمایه، توانسته است گذرگاه‌های دشواری را طی کند و در مقابل سنگین‌ترین توطئه‌ها ایستادگی کند.

وی اضافه کرد: در طول این سال‌ها، علیه ملت ایران توطئه‌های مختلف نظامی، امنیتی، اقتصادی، تبلیغاتی، سیاسی فراوانی بوده است و ملت ایران به برکت مکتب امام، در مقابل این توطئه‌ها ایستادگی کرده است.

امام جمعه وحدتیه با بیان اینکه مکتب امام یک راهنمای نظری و عملی است که کشور و ملت را به عزت و پیشرفت و عدالت می‌رساند افزود: در طول سال‌های گذشته، عملاً هم همین بوده است یعنی هر جا ما توفیق پیدا کردیم جایی بود که به توصیه‌های امام عزیزمان جامه عمل پوشاندیم.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت، معنویت و عدالت، سه بعد اصلی مکتب امام خمینی (ره) است تصریح کرد: مکتب امام یک بسته کامل و یک مجموعه دارای ابعاد است و این ابعاد را باید با هم دید و با هم ملاحظه کرد.

صمصامی اضافه کرد: مکتب امام ما را در طول این ۴۴ ساله انقلاب از گردنه‌های خطرناکی عبور داده است، سطح عزت ملی و شرافت بین المللی ما را بالا آورده است، کشور به برکت پیمودن این راه و پیروی از این مکتب در همان حدی که رعایت کرده پیشرفت کرده و به سمت آرمان‌های خود پیش رفته است و ملت شریف ایران بدانند که ضامن عزت ملی و شرافت بین المللی آنان در ادامه راه هم پیروی از همین مکتب است.

لزوم توجه به فقرا

وی با تاکید بر اینکه مؤمنین تلاش کنند از خود سنت‌های نیکو به جا بگذارند اضافه کرد: همانطور که مستحضرید ایام حج نزدیک است، از ایران اسلامی ما هم قریب به ۹۰ هزار نفر عازم زیارت بیت الله الحرام هستند.

امام جمعه وحدتیه خاطرنشان کرد: چه نیکو است که حجاج در بازگشت بخشی از هزینه ولیمه سفر زیارتی خود را به فقرا اختصاص می‌دهند و در کنار ولیمه دادن به دوستان و آشنایان فقرا را هم یاد کنند.

وی ادامه داد: در شهر وحدتیه با توصیه‌ای که در خطبه‌های گذشته داشتم مطلع هستم که عزیزانی پیشاپیش دست به چنین اقدامی زده اند که جای قدردانی دارد. امیدوارم بنای این سنت نیکو ذخیره قبر و قیامت این عزیزان باشد.

صمصامی با تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دشتستان، در راستای احیای مالکیت مردم گفت: یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه عمران، سند دار کردن اماکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که در بخش سعدآباد، تمامی روستاها و شهرهای سعدآباد و وحدتیه شامل این طرح می‌شود.

وی اضافه کرد: به منظور رفاه حال مردم شهر وحدتیه تشکیل پرونده در شهرداری صورت می‌گیرد و به بنیاد مسکن دشتستان ارسال می‌شود، البته مردم می‌توانند راساً هم خود اقدام و به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

امام جمعه وحدتیه افزود: بنیاد مسکن با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان آمادگی خودشان را برای سند دار کردن تمامی اماکن مسکونی و تجاری شهروندان و همچنین ادارات بخش اعلام کرده‌اند.