گنبدکاووس- معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری گنبدکاووس گفت: با پیگیری معاون استاندار و فرماندار ویژه و نماینده مجلس اعتبارات خوبی برای آبرسانی نوار مرزی در راه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید گوگلانی در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان با اشاره به تلاش‌های معاون استاندار و فرماندار گنبدکاووس و پیگیری‌ها در سطح وزارت و همراهی نماینده در پیگیری تخصیص‌ها و تلاش در دعوت از مسئولان رده بالای کشوری و نایب رئیس مجلس برای حل مسئله آب و موضوعات مختلف افزود: پیشگیری از کم آبی اولویت اول شهرستان است و همه ما در قبال آیندگان مسئولیم و باید منابع آب را به درستی مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز و پر کردن آنها باید جلوی تخلفات در حوزه آب را گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس توجه به طرح نکاشت و اهمیت رعایت الگوی کشت و انجام اقدامات ترویجی توسط جهاد کشاورزی افزود: باید الگوی کشت با توجه به کم آبی شهرستان رعایت شود و جلوی کشت شالی گرفته شود و متخلفان به مراجع قضائی ارجاع داده شوند.

وی بر نظارت بیشتر جهاد کشاورزی و امور آب بر وضعیت مصارف آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: عدم نظارت صحیح و عدم برخورد ادارات مصداق ترک فعل است

بخشدار مرکزی گنبد کاووس نیز از راه اندازی گروهی نظارتی نظیر گروه ده گردشی برای حفاظت از منابع آب خبر داد.

مرتضی احمدی افزود: دهیاران باید در این خصوص ارائه خدمت کنند.