بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امروز در حوزه علوم انسانی و دینی به فهم متقابل جامعه و نهادهای حوزوی نیازمند هستیم تا مشکلات را احصا و بر اساس آن پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده در نشست با حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور و هیئت همراه که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: گزارش عملکرد معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور باعث خرسندی شد و این موضوع مسیر و روند تغییرات و تحولات را در حوزه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سطح مدارس هرمزگان فعالیت‌های مؤثری اتفاق افتاده است، افزود: با جدیت و تلاش مدیر حوزه علمیه هرمزگان جایگاه پژوهش در استان ارتقا یافته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: در گذشته بزرگان حوزه تربیت را همراه با آموزش عجین می‌دانستند که صحیح است، اما کافی نبود و در دل آموزش پژوهش ایجاد شود و اساتید به صورت انفرادی طلبه جذب پژوهش می‌کردند که باز نیاز بیشتر احساس می‌شد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده ادامه داد: ما امروز نیازمند برنامه ریزی آموزشی دقیق و متناسب با نیازهای جامعه هستیم که باید به سمت پژوهش سوق یابیم و پژوهش را که مظلوم واقع شده به دغدغه طلاب تبدیل کنیم.

وی عنوان کرد: در طول سالیان گذشته عمدتاً کارهای پژوهشی انفرادی بوده و کار دست جمعی و نظام مندی در پژوهش روبرو نیستیم و اگر اینگونه بود الان شاهد میراث فرهنگی و دینی بیشتری روبرو بودیم.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: عرصه پژوهش کار تشکیلاتی بیشتر را برای طلاب به ارمغان می‌آورد و برای محصولات علمی حوزوی رشد بیشتر و ارزشمندی را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده اضافه کرد: امروز در حوزه علوم انسانی و دینی به فهم متقابل جامعه و نهادهای حوزوی نیازمند هستیم تا مشکلات را احصا و بر اساس آن پاسخگوی مسائل روز جامعه باشد.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای کمک به تقویت پژوهش در مدارس هرمزگان، خاطرنشان کرد: ساختارهای پژوهشی و جریان فکری مبتنی بر نظام تشکیلاتی مایه امید آفرینی است.