ساوه- امام جمعه ساوه گفت: مسئولان و مردم نسبت به هجمه های دشمن هوشیار باشند و تدابیری اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه امروز ساوه گفت: اگرچه دشمنان اسلام سعی دارند با سوء استفاده و سوء تفسیر از واژه جهاد اسلام را خشونت متهم سازند ولی از این نکته غافل هستند که جهاد یعنی تلاش برای زنده ماندن در مقابل عوامل مزاحم است.

وی افزود: امروزه دشمن با سه شیوه مهم نظامی و فرهنگی و اقتصادی علیه ملت ایران وارد کار شده است. ما باید در هر سه مورد آماده دفاع باشیم و جهاد کنیم.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: روش نظامی در فکر اشغال سرزمین است که یقیناً این آرزو را به گور خواهد برد اما در روش فرهنگی به دنبال اشغال ذهن و اندیشه و زمینه است. در بحث اقتصادی اول مصرف گرایی را تبلیغ می‌کند و ملت را نسبت به اجناس داخلی خودمان بدبینی کرده و بازارهای ما را اشغال کرده اند.

رحیمی گفت: ما متکی به نفت و تک محصولی هستیم و این مسئله سبب شده دشمن کشور را شدیداً تحت فشار خود قرار دهد این شیوه‌های دشمن باید مسئولین و مردم را از خواب غفلت بیدار کند. و تدابیری اندیشیده شود.

رحیمی در خطبه دوم نماز، به سالروز رهبری مقام معظم رهبری اشاره کرده و گفت: مقام معظم رهبری سی و چهار سال رهبری نظام جمهوری اسلامی بلکه رهبری کل دلدادگان به میهن و عزت و شرافت را به عهده گرفته و حماسه‌ها آفریدند و در بحران‌های شدید کشور را از بحران نجات داده و به زیبایی مدیریت کرده است.

وی افزود: تدابیر حکیمانه و بینش عمیق مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اسلامی در دوران پر برکت رهبری خود، موجب شد تا کشتی نظام اسلامی از میان این امواج سهمگین و طوفان‌های شدید به سلامت به سمت ساحل سعادت و عدالت حرکت کند.

رحیمی به سخنان بسیار مهم و کاربردی رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان اشاره کرده و گفت: هفت مأموریت اصلی جبهه انقلاب در شرایط کنونی است که پرهیز از هویت‌زدایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبیین اندیشه‌های امام (ره) و جلوگیری از نفوذ رده‌های ارتجاع در کشور، تشریح جنایت‌های دشمن، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، تزریق امید به جامعه، قدردانی از عملکرد مثبت مسئولان از آن جمله است.